همه چیز درمورد شب یلدای امسال

برای اینکه همه چیز درمورد شب یلدای امسال بدانید این مطلب را از دست ندهید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شب یلدای امسال دقیقا چند ساعت و چند دقیقه است

کوتاه و بلند شدن شب‌های سال یکی از اتفاقاتی است که انسان هر روز با آن مواجه می شود و اهمیت مهمی در زندگی روزمره مردم داشته و دارد.

همین مسئله سبب شده نحوه زندگی در کشورهایی که طول شب و ‏روز آنها تنها چندساعت است

با کشورهایی که تقریباً طول و شب روز آنها با هم برابر است، تفاوت آشکاری داشته باشد.‏

ایرانی‌ها اما از بسیار قدیم با احاطه به علم نجوم از این تغییر مطلع بوده‌اند و شب یلدا را با سنت‌های ویژه ای در نظر گرفته‌اند.

این در حالی است که شب یلدا گاهی فقط یک دقیقه یا حتی کمتر با شب‌های قبل و بعد خود تفاوت دارد.

با پشت سر گذاشتن اول مهر که برابری شب و روز در کل کره زمین اتفاق می افتد،

به مرور در نیمکره شمالی به طول شب ها اضافه و از طول روزها کاسته می شود

و در نهایت در شب اول زمستان طولانی ترین شب سال یا همان یلدا اتفاق می‌افتد.

از لحاظ اوقات شراعی شامگاه روز پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶،

لحظه غروب خورشید ساعت ۱۶:۵۵ دقیقه و طلوع خورشید در بامداد جمعه اول دی ماه،

ساعت ۷:۱۰ دقیقه خواهد بود که با این حساب طولانی ترین شب سال با مدت زمان ۱۴ ساعت ۱۵ دقیقه رقم می خورد.

از لحاظ نجومی اما گفته می‌شود که طولانی‌ترین شب امسال ۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه خواهد بود.

در پایان طولانی ترین شب سال، روز اول دی ماه کوتاه ترین روز سال در نیمکره شمالی خواهد یود.

شب یلدا یا شب چله از لحاظ نجومی اول زمستان و برابر با انقلاب زمستانی است.

خورشید در حرکت سالیانه خود در اول زمستان در جنوبی ترین نقطه شرق طلوع کرده و در جنوبی ترین نقطه غرب غروب می کند

و با کم شدن زاویه حرکتی خورشید در آسمان در این زمان ما شاهد بلندترین شب سال و کوتاه ترین روز سال هستیم

چرا که مدار حرکت زمین با دایره البروج ۲۳/۵ درجه اختلاف دارد

و در نقطه انقلاب زمستانی زمین به پایین ترین حد خود و بیشترین اختلاف با مدار دایره البروج می رسد که۲۳/۵ – درجه است.

ولی از انقلاب زمستانی و یا شب چله به بعد خورشید از جنوبی ترین نقطه شرق و غرب فاصله گرفته

و کم کم به نقطه شرق و غرب نزدیک شده تا به اعتدال بهاری برسد.

ایرانیان باستان به این تقسیمات زمان و تفاوت طول شبانه روز و به صورت طبیعی زوایای بین مدارات اشراف کامل داشته‌اند

و آن را در محاسبات خود لحاظ می کردند.

فراموش نکنید که یلدا واژه ای سریانی به معنای تولد است

که به زایش مهر تابان پس از شبی طولانی اشاره دارد

جوانترین کارشناس IT جهان

مارکو کالاسان ۹ ساله جوانترین کارشناس IT جهان است که با سن کمش از تمام آزمون های مایکروسافت به سلامت عبور کرده است.

جوانترین کارشناس IT جهان

جوانترین کارشناس IT جهان

او می تواند از همین حالا و با همین سن کم شغل پر درآمدی داشته باشد،

اما مشکل اینجاست که او هنوز کلاس سوم را هم تمام نکرده است.

مارکو که پدر و مادرش هم کارشناس همین رشته هستند،

توانسته از آزمون های مایکروسافت به سلامت عبور کند.
مارکو کالاسان ۹ ساله چهار مدرک تحصیلی در این زمینه دارد.

او یک کتاب ۳۱۲ صفحه ای درباره ماکروسافت و ویندوز سون تالیف کرده است.
یک پسربچه مقدونیه‌ای جوانترین مهندس سیستم ماکروسافت و کامپیوتر در جهان به شمار می‌رود.
مارکو کالاسان ۹ ساله چهار مدرک تحصیلی در این زمینه دارد.

او یک کتاب ۳۱۲ صفحه ای درباره مایکروسافت و ویندوز سون تالیف کرده است.
شبکه خبری سی ان ان آمریکا در این باره نوشت.

این پسربچه نابغه کامپیوتر است.
او به همراه تیمش به لابراتوار کامپیوتر مدرسه‌ای رفت که در آنجا تدریس می‌کند.

این کودک هر روز ساعت‌های زیادی را در لابراتوار می‌گذراند و پس از پایان ساعات کلاس آنجا را ترک می‌کند.

 

 
 

نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی (تصاویر)

در سال ۱۹۱۵ میلادی در خلال جنگ جهانی اول و با فرصتی که جنگ فراهم آورده بود، امپراطوری عثمانی با برنامه‌ای از پیش تعیین شده در شب ۲۴ آوریل صد‌ها تن از رهبران سیاسی و روشنفکران ارمنی را دستگیر کرد و به قتل رساند. پس از آن در فاصله سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ میلادی بیش از ۱.۵ میلیون ارمنی ساکن ارمنستان غربی بر پایه طرح و برنامه‌ریزی منسجم سردمداران امپراتوری عثمانی و در اجرای سیاست‌ نژادپرستانه حزب حاکم «اتحاد و ترقی»، ملقب به ترک‌های جوان به قتل رسیدند.
از فردای ۲۴ آوریل سربازان عثمانی به شهر‌ها و روستاهای ارمنی‌نشین رفتند و آن‌ها را به این بهانه که در منطقه جنگی قرار دارند و باید به مکان‌های امن منتقل شوند، از خانه‌هایشان بیرون کشیدند اما آنان گروه‌های ارمنیان را که بیشتر شامل زنان،‌ کودکان و سالخوردگان بودند به صورت کاروان‌هایی به طرف تبعیدگاه روانه‌ می‌کردند و این تبعیدگاه صحرای مرکزی سوریه واقع در منطقه دیرالزور در نزدیکی حلب بود.
دولت ترکیه نسل‌کشی ارمنیان را تکذیب و ادعا می‌کند که ارمنیان تنها از منطقه جنگی شرقی منتقل شده‌اند و با ناچیز خواندن شمار کشته‌شدگان، آن‌ها را قربانیان درگیری‌های قومی می‌داند.

 
 

 

عجیب ترین انسان های ناقص الخلقه +تصاویر

در این خبر شما را با انسان هایی آشنا می کنیم که مثل همه نیستن و به تعبیری می توان گفت عجیب الخلقه هستند. انسان هایی که زندگی شان را همچون دیگران پشت سر نگذاشته اند.

رابرت هدلستون، اسب کوچک

تصاویر/ آشنایی با انسان‌های عجیب الخلقه

رابرت در سال ۱۸۹۵در خانه ای کوچک در اکسلسیور به دنیا آمد. کودکی اش را در مزرعه ی خانوادگی گذراند. او با وجود بدن خاص و متفاوتش، بچه ی کاری و فعال بود.

رابرت هیچ گاه تجربه ی راه رفتن روی دو پا را به دست نیاورد و همیشه باید چهار دست و پا راه می رفت. او زیر دو دستش تکه های چرم می گذاشت تا هنگام حرکت به پوست دستانش آسیبی وارد نشود. با وجود این، او دارای قدرت فوق العاده ای در کتف هایش بود.

رابرت به مشاغلی همچون مکانیکی و آهنگری پرداخت و در زمان جنگ جهانی دوم یک نجار ماهر بود. پس از آن به سیرک رفت و در سراسر آمریکای شمالی به اجرای نمایش پرداخت. بعد از ۳۶ سال بازنشسته شد و دوباره به مکانیکی پرداخت. سرگرمی او تربیت خرگوش بود. رابرت با وجود جسم متفاوت و عجیبش خوش اخلاق و مهربان بود. او در سال ۱۹۷۰ و در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.


وانگ، مردتک شاخ

تصاویر/ آشنایی با انسان‌های عجیب الخلقه

در تاریخ موارد زیادی از انسان هایی که چیزی شبیه شاخ روی سرهایشان داشته اند، آمده است. شاید یکی از مشهورترین آن ها، شاخ یک کشاورز چینی به نام وانگ باشد. وانگ در منطقه ی مانچوکو چین زندگی می کرد. او زندگی راحتی داشت و با شاخی که روی سرش روییده بود، کنار آمده بود تا اینکه یک عکاس زن روسی در سال ۱۹۳۰ عکسی از او منتشر کرد. مردم زیادی می خواستند تا وانگ را ببینند و شاخ او را از نزدیک لمس کنند. وانگ هم پس از آن و برای به دست آوردن آرامش از دست رفته اش به منطقه ی نامعلومی پناه برد و برای همیشه خود را از دید کسانی که با او مثل یک موجود عجیب رفتار می کردند، پنهان کرد؛ هیچ کس از سرنوشت او اطلاعی ندارد.


جوزفین دختری با چهار پا

تصاویر/ آشنایی با انسان‌های عجیب الخلقه

جوزفین میرتل کوربین در سال ۱۸۶۸ در ایالت تنسی آمریکا به دنیا آمد. او با چهار پا متولد شد. به این حالت نادر dipygus گفته می شود و در هنگام شکل گیری جنین اتفاق می افتد و در نتیجه ی وجود یک قل غیرتکامل یافته ی دیگر شکل می گیرد. معمولا کسانی که با چنین اختلال نادری به دنیا می آیند، بلافاصله بعد از تولد از دنیا می روند؛ اما جوزفین زنده ماند.

او پر از عشق به زندگی بود. تفاوت او با دیگران سبب شد تا پای او نیز به سیرک باز شود. مردم برای دیدن او پول خوبی به گردانندگان سیرک ها پرداخت می کردند. او هر هفته ۴۵۰ دلار به دست می آورد. سرانجام جوزفین با یک پزشک به نام جیمز بکنیل ازدواج کرد. دکتر جیمز مهربان از او خواست تا کار در سیرک را کنار بگذارد و در آرامش زندگی کند. آن ها زندگی خوبی را آغاز کردند و صاحب پنج فرزند شدند. جوزفین در سال ۱۹۲۸ بر اثر عفونت پوستی که در یکی از پاهایش ایجاد شده بود از دنیا رفت.


مارتین لاریلو

تصاویر/ آشنایی با انسان‌های عجیب الخلقه

مارتین لاریلو آلمانی می توانست سرش را ۱۸۰ درجه بچرخاند. او نیز در سیرک مشغول به کار شد و در سال ۱۹۲۱ اولین بار در آمریکا به اجرای نمایش پرداخت. مارتین در سال ۱۹۴۵ از اجرای نمایش کناره گیری کرد. از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. گفته می شود که او در سال ۱۹۵۰ از دنیا رفته است.

 

 

گران ترین ماشین های جهان +تصاویر

 
مجله مراحم
در رویای خود فرض می‌کنیم میلیون‌ها دلار پول بی‌زبان و بیکار را در یک حساب بانکی پس‌انداز کرده‌ایم. ناگهان تصمیم می‌گیریم برای تنوع هم شده یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا را بخریم.

مجله مراحم: به همان اندازه‌ای که تولید خودروهایی با قیمت چند میلیون دلاری برای مشهورترین خودروسازان دنیا دست‌یافتنی است، خرید چنین مدل‌هایی برای ما شبیه یک خواب و رویایی شیرین است. اما اگر چندین میلیون دلار پول نقد داشتید کدام یک از ۷ خودروی گران‌قیمت دنیا را به پارکینگ خود می‌بردید؟

استون مارتین وولکان؛ پادشاه بلامنازع جاده‌های بریتانیا (۲.۳ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

اگر با پول خود دنبال یک خودروی ۸۰۰ اسب بخاری با پیشرانه‌ی V12 هستید که نام سلطان جاده‌های بریتانیا برازنده‌ی آن است، می‌توانید به استون مارتین وولکان ۲.۳ میلیون دلاری فکر کنید. البته اگر بتوانید یک نسخه‌ی فروشی از آن را پیدا کنید.

تنها ۲۴ دستگاه از این خودروی جذاب تولید شده که هر کدام از آنها مشتری خاص خود را دارد. متاسفانه باید دنبال گزینه‌ی دیگری باشید که تجربه‌ای قدرتمند از یک رانندگی جذاب را در قالب یک ابرخودروی فوق‌العاده سبک به شما ارائه کند.

فراری F60، سهم شما در جشن تولد فراری (۲.۵ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

 

فراری شصتمین سال تاسیس خود را با یک مدل جذاب به نام F60 جشن گرفت. مشکل اصلی این است که تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است. اما نکته‌ی جالب اینجاست که تمامی مدل‌ها قبل از اینکه فراری خبر تولید اف ۶۰ را به کسی بدهد فروخته شده بودند.

در جذابیت این خودرو شک نکنید. فراری به خوبی می‌دانسته که باید برای F60 سنگ تمام بگذارد. این کوپه‌ی ۷۳۰ اسب بخاری با پیشرانه‌ی V12 یک خودروی بدون سقف است که طراحی آن کمی متفاوت‌تر از دیگر اسب‌های وحشی فراری است.

پاگانی هوایرا BC، خودرویی که تنها می‌توانید نسخه‌ی رودستر آن را بخرید (۲.۶ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

هوایرا مشتریان خاصی دارد. اما خبر خوب درباره‌ی این خودرو اینکه پاگانی هوایرا بی‌سی تنها خودروی فهرست ماست که می‌توانید برای خرید آن خوش‌بین باشید. اما باید به مدل رودستر قانع باشید، چون تمام ۲۰ نمونه‌ی کوپه که از این خودرو تولید شده به فروش رفته است.

بدنه‌ی فیبرکربنی هوایرا بی‌سی به خوبی اطراف خودرو را فراگرفته که همین موضوع باعث می‌شود با نسخه‌ی معمولی هوایرا تفاوت داشته باشد. اما تغییرات این خودرو به طراحی ظاهری آن خلاصه نمی‌شود و با یک مدل فوق سبک و بسیار پرقدرت روبرو هستیم که برای راندن آن علاوه بر پول کافی باید تبحر خاصی داشته باشید.

فراری FXX K خودرویی برای حکمرانی در مسابقات (۳ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

فراری FXX K نسخه‌ای مبتنی بر مدل جذاب لافراری است که تنها برای درنوردیدن پیست‌های مسابقه طراحی و تولید شده است. بهتر است برای خرید این مدل بی‌نظیر حتما ۳ میلیون دلار همراه داشته باشید، در غیر این صورت خرید آن غیر ممکن است.

پیشرانه‌ی FXX K با ترکیبی از موتورهای بنزینی و الکتریکی می‌تواند ۱۰۳۶ اسب بخار توان تولید کند که برای کنترل این اسب سرکش باید دست به دامان قطعات آیرودینامیک این مدل شوید. به نظر شما ۱۰۳۶ اسب بخار بدون آیرودینامیک عالی چه بلایی سر شما می‌آورد؟

تنها ۴۰ دستگاه از این غول ایتالیایی تولید شده که خوشبختانه همه آنها فروخته شده است!

مک‌لارن P1 GTR خودرویی که باید به آن احترام گذاشت (۳.۱ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

اگر گفتیم استون مارتین وولکان گران‌قیمت‌ترین خودروی انگلیسی است، اشتباه کردیم. مک‌لارن P1 GTR انتخابی است که ۳.۱ میلیون دلار برای شما آب می‌خورد. این خودرو با همان ترکیب رنگی به فروش می‌رسد که مدل مشهور ۱۹۹۵ F1 GTR توانست مسابقات Le Mans را از آن خود کند.

این هیولای ۹۸۶ اسب بخاری از یک پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ در کنار یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این خودروی قابل احترام برای فتح مسابقات طراحی شده و باید انتظار یک خودروی قدرتمند مسابقه‌ای را از آن داشته باشید. گرچه تاکنون هیچ کدام آنها در مسابقات حاضر نشده‌اند!

لامبورگینی وننو رودستر خودرویی گران‌قیمت ولی بدون سقف! (۴.۵ میلیون دلار)
7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

اگر ۴.۵ میلیون دلار دارید، اگر عاشق لامبورگینی هستید و اگر دوست دارید سقف خودروی شما آسمان باشد، پیشنهاد می‌کنیم یک لامبورگینی وننو رودستر ۷۴۰ اسب بخاری پیدا کنید و آنرا بخرید!

قطعا کسی که ۴.۵ میلیون دلار پول دارد و عاشق لامبورگینی است، از رانندگی با وننو رودستر در هوای بارانی بیشتر لذت می‌برد.

کونیخزگ CCXR Trevita الماسی که همه دنبال آن می‌گردند (۴.۸۵ میلیون دلار)

 

7 خودروی گران‌ قیمت دنیا+ (تصاویر)

فقط دو دستگاه از این خودرو تولید شده که یکی از آنها باید توسط مجوزهای قانونی آمریکا را بگیرد. به نظر می‌رسد باید خرید آن را فراموش کنید. ولی جالب است بدانید Floyd Mayweather Jr بوکسور مشهور آمریکایی صاحب تنها نمونه‌ی موجود در این کشور است که خیلی هم به خودروی خود افتخار می‌کند.

به لطف بهره‌گیری از پوشش فیبری منحصر به فرد به کار رفته در مدل تراویتا که قیمت بسیار گزافی هم دارد، این خودرو از یک بدنه‌ی فیبرکربنی درخشان بهره می‌برد که مانند الماسی در تاریکی می‌درخشد.

نظر شما درباره‌ی خودروهای این لیست چیست؟ آیا شما هم دوست دارید صاحب یکی از این مدل‌ها باشید؟

 

 

بنای ایرانی در میان عجایب هفت گانه جهان +تصاویر

گرچه عجایب هفت‌گانه به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان گفته می شود اما “اسپوتنیک” در گزارشی هفت شاهکار معماری دیگر را معرفی کرده و آنها را عجایب هفت گانه ناشاخته عنوان کرده است.

 
مجله مراحم: در این فهرست نام مسجد شیخ لطف الله اصفهان نیز دیده می شود که  یکی از شاهکارهای معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است و توسط استاد محمدرضا اصفهانی از معماران نامدار آن دوره ساخته شده‌است. در زیر عجایب هفتگانه ناشناخته را می بینید.
 
مجله مراحم
 
مسجد جامع در شهر جنه (djenne) مالی که با ۱۰۰ متر طول و ۴۰ متر عرض بزرگترین بنای خشتی جهان لقب گرفته است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
معماری این مسجد و دیگر بناهای خشتی شهر را هنرمندان و صنعت کارانی متبحر از نسل‌های مختلف بر عهده داشتند و آنها را به نحوی می‌ساختند که در مقابل آب باران نفوذ ناپذیر باشند. لازم به ذکر است، مسلمانان اجازه ورود به این مسجد را ندارند.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
 چاه “چاند بائوری” که در قرن دهم میلادی در روستای “آبهانری” در استان” راجستان” هندوستان ساخته شده است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
به دلیل اینکه این منطقه در گذشته شرایط آب و هوایی بسیار سختی داشته است، مردم ناچار بودند چاه های بسیار عمیقی در زمین حفر کنند تا به آب برسند. این چاه یکی از عمیق ترین چاه های حفر شده در هند به شمار می آید که ۳۵۰۰ پله باریک و ۳۱ متر عمق دارد. در مقابل این چاه نیز معبد “هارشات ماتا” قرار گرفته که به سال ۸۰۰ میلادی متعلق می باشد. 
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
 کاخ پارلمان در بوخارست که در زمان فرمانروایی دیکتاتور کمونیست نیکولای چائوشسکو با نام “کاخ مردم” ساخته شد با ۱۱۰۰ اتاق دومین ساختمان بزرگ اداری دنیا است. 
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
 فرشی که در سرای اتحاد کاخ پهن شده حدود ۱.۵ تن وزن دارد و مساحت کل فرش های کاخ بالغ بر ۲۲۰۰۰۰ مترمربع است . همچنین در این ساختمان عظیم ۳۵۰۰ تن کریستال و یک میلیون متر مکعب مرمر به کار رفته است. امروز در کاخ مردم علاوه بر پارلمان دموکراتیک رومانی موزه هنر مدرن نیز بر پاست.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
پل “موستار” (Stari most) در شهر موستار در کشور بوسنی و هرزگووین است که یکی از معروف ترین پل قوسی های جهان است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
این پل تاریخی به سال ۱۵۶۶ میلادی توسط امپراتوری عثمانی به روی رودخانهٔ نارنتا ساخته شدهاست.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
قلعه مهرانگهر در استان راجستان هند که در درارتفاع ۴۰۰ متری قله کوه ساخته شده و درون دیوارهای قطورآن تعداد زیادی باغ های خصوصی، گلخانه و اتاق های لوکس قرار داشته است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
 در حال حاضر بخشی از این قلعه بر روی عموم باز شده و به موزه تبدیل شده است؛ این قلعه در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
مسجد شیخ لطف الله اصفهان که به فرمان شاه عباس اول در مدت هجده سال بنا شده‌است.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
به دلیل کاشی‌کاری منحصر به فرد، مسجد شیخ لطف‌الله یکی از زیباترین آثار تاریخی یاران به شمار می رود که در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی‌قاپو واقع شده‌است. این مسجد به علت اینکه نه دارای مناره‌است و نه دارای شبستان ورودی (حیاط) مسجدی منحصر به فرد به شمار می رود.
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
 قلعه دراور، در بیابان “چولستان” در ایالت “پنجاب” پاکستان که شامل۴۰ دژ شگفت انگیز به شکل مربع دقیق است. در مجموع، دیوارهای قلعه مساحتی حدود ۱۵۰۰ مترمربع و طولی حدود ۳۰ متر دارند. 
 
تصاویر/ بنای صفوب در میان عجایب هفتگانه ناشناخته
 
این بنای شگفت انگیز در خود پاکستان نیز چندان شناخته شده نیست.

 

 

ترین های ۲۰۱۵ گینس

کتاب گینس نامزدهای رکورددارترین موجودات جهان در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد.
 
 
 
 
 
 

تاکرو کوبا یاشی؛ ده وعده غذایی هات داگ را یکباره می‌خورد

 

 
تاکرو کوبا یاشی؛ ده وعده غذایی هات داگ را یکباره می‌خورد
 
 
 
 
 
 
 

 

پشمالوترین خرگوش در دنیا

 

پشمالوترین خرگوش در دنیا
 
 
 
 
 
 

 

فیگای کومار؛ دهن گشادترین فرد در دنیا

 

فیگای کومار؛ دهن گشادترین فرد در دنیا
 
 
 
 
 

 

ماهادئو بوجبال؛ توانایی حمل تعداد زیادی توپ تنیس در یک دست

 

ماهادئو بوجبال؛ توانایی حمل تعداد زیادی توپ تنیس در یک دست
 
 
 
 
 
 

 

جیسون اورلاندو؛ دارنده بزرگترین پا در جهان

 

جیسون اورلاندو؛ دارنده بزرگترین پا در جهان
 
 
 
 
 

 

بلوسوم؛ بلندقدترین گاو جهان

 

بلوسوم؛ بلندقدترین گاو جهان
 
 
 
 
 

 

آچاریا ماکابوری؛ بلندترین روان نویس دنیا

 

آچاریا ماکابوری؛ بلندترین روان نویس دنیا
 
 
 
 
 

 

لی لانگ لانگ؛ با سر از پله بالا می‌رود

 

لی لانگ لانگ؛ با سر از پله بالا می‌رود
 
 
 
 
 
 

 

بلند قدترین زوج جوان(اکس یو یان و سان مینگ مینگ)

 

بلند قدترین زوج جوان(اکس یو یان و سان مینگ مینگ)
 
 
 
 
 
 

 

سریعترین لاک پشت جهان

 

سریعترین لاک پشت جهان
 

قصه واقعی لیلی و مجنون در بامیان افغانستان!

محمدعلی و زکیه عاشقان معروف بامیانی پس از ماه‌ها فرار از دست پلیس و خانواده زکیه، به شهر خود بازگشته، اما هنوز هم زندگی پنهانی دارند چرا که به دلیل عشق منجر به "ازدواج فراقومی" تهدید به مرگ شده‌اند.

 

علیِ ۲۱ ساله هزارۀ شیعه و زکیۀ ۱۸ ساله تاجیکِ سنی است. پدر، برادران و حتی مردان طائفه پدر زکیه به دنبال این زوج هستند. هر دو در سایه ترس آزادی خود را از دست داده‌اند. پدر و سه برادر علی شبها به نوبت کشیک می‌دهند تا اگر کسی به قصد سوء بیاید، از آنها دفاع یا دست کم همسایه‌ها و پلیس را خبر کنند.
 

در دل شب به محل زندگی علی و زکیه می‌روم. لباس سفید بسم‌الله برادر علی از دور نمایان است. چوبی به دست دارد و کشیک می‌دهد؛ این طرف و آن طرف می‌گردد و به صداها گوش می‌دهد. می‌گوید برخی از همسایه‌های هزاره‌اش هم حالا به مخالفان جدیدی تبدیل شده‌اند، چرا که می‌گویند این جنجال‌ها آرامش آنها را هم برهم زده است.

 

قرار دیدار با دلباختگان فردا است، ولی پیش از رفتن ما به محل دیدار، علی تلفنی می‌گوید که زکیه مصاحبه نمی‌کند. او پس از چند بار گفتگوی تلفنی از آمادگی زکیه برای مصاحبه مختصری خبر می‌دهد که شامل دیدار با سایر اعضا به‌ویژ زنان خانواده و فیلم‌برداری از جریان کار زکیه در خانه نمی‎شود.

 

علی بیرون دهکده‌ای در دامنه تپه‌های خشک و سوزان منتظر من و فیلم‌بردارم است. ما را به درون ده راهنمایی می‎کند. از تنگه‌ای می‌گذریم که یک طرف آن آخور خری است که در کشیدن بار هیزم و محصولات کشاورزی به پدر و برادران علی کمک می‌کند. آخر تنگه به درِ فلزی سفید مهمانخانه بیرون حیاط خانه منتهی می‌شود.

 

 
خنده به لب اما سخن از نگرانی عمیقی دارند

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
کنار درِ مهمانخانه درِ چوبی ضخیم دیگری است که به اتاق گلی کهنه علی و زکیه باز می‌شود. ولی ما به مهمانخانه می‌رویم که با موکت و تشکهای اسنفجی فرش شده. لحظاتی بعد زکیه هم وارد می‌شود. لباس‌های سفید و آبی پوشیده که تا حدی مدرن و شهری دانسته می‌شود.
 

پیش از شروع مصاحبه یادآور می‌شوند که انتظار نداشته باشم در میانه ده جلو دوربین بروند و همسایگان شاهد این صحنه باشند. وقتی بعداً موافقت می‌کنند که در داخل حیاط خانه خود قدم بزنند، هیچ یک از اعضای خانواده علی بیرون نمی‌آیند و تا آخر آنها را نمی‌بینم. از نظر بیشتر زنان بامیانی، تصاویر زنان نباید از تلویزیون پخش شود.

 

زکیه در خانه جدیدش کار زیادی ندارد. در کارهای روزانه با همسران برادران علی همکاری می‌کند که شامل دوشیدن گوسفندها، پخت‌و‌پز و شست‌وشو می‌شود. می‌گوید دیگر تحمل فرار در کوهها را ندارد. وزنش زیاد می‌شود و منتظر است که تا چند ماه دیگر کودکی به دنیا بیاید. علی در آبیاری و زدن گیاه‌های هرز مزرعه به پدرش کمک و گاهی در بازار کار روزمزد می‌کند.

 

وقتی با علی و زکیه درون حیاط می‌روم، متوجه می‌شوم که سوخت اصلی آنها سرگین حیوانات و هیزمی است که برادران علی از کوه می‌آورند. دیواره‌های سرگین روی بام خانه تا خزان خشک و برای زمستان سرمایه‌ای می‌شود. اعضای خانواده ۱۷ نفری محمد انور در همین خانه زندگی می‌کنند.

 

پیش از آن که پدر و برادران علی بیایند، او می‌گوید خانواده‌اش ازدواجش را ناممکن و باعث دشمنی دو قوم می‌دانستند. هر دو باری که زکیه برای پیوستن به علی به خانه او در "سرخ‌در" آمد، پدر علی دختر را به خانه پدرش در دهکده "خمِ کَلَک" بازگرداند و "غیرت" محمد زمان را بیشتر تحریک کرد. فشارها بر زکیه افزایش یافت و علی را هم برادرانش زدند.

 
 
 
زکیه می‌گفت که کبک علی را آزاد می‎کند و دیگر او نباید کبک نگهدارد

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
در جامعه سنتی بامیان بیان داستان‌های عاشقانه شخصی به‌ویژه در میان دختران معمول نیست. علی و زکیه به هر سوالی با تبسمی پاسخ می‌دهند. ولی در واقع سخن از نگرانی عمیقی دارند. زکیه می‌گوید: "زندگی ما را تهدید می‌کنند. به دنبال ما هستند، هر جا گیر بیاورند، زنده نمی‌گذارند." با وجود این، هر دو می‌گویند تا پای جان عاشق همدیگر خواهند ماند.
 
 

بامیانی‎ها عشق علی و زکیه را به عشق لیلی و مجنون تشبیه کرده‌اند، اما رسانه‌های غربی زندگی و عشق آنها را بیشتر به داستان رومئو و ژولیت شبیه دانسته‌اند. در افغانستان از ماه‌ها پیش کاراز گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از آنها به راه افتاده است.

 

می‌خواهم داستان دلدادگی خود را شرح دهند. زکیه می‌خندد و می‌گوید: "ما را نگذاشتند که به مکتب برویم، پشت گوسفندها فرستادند." بیسواد ماندند و در هیچ حرفه‌ای ماهر نشدند. محصول دوره چوپانی، عشقی بود که چهار سال پیش به زبان آوردند. آنگاه مردم و بعد خانواده‌های آن دو خبر شدند. برای خانواده زکیه اما این عشق جرم بود.

 

خانواده‌های محمد زمان و محمد انور روستاییانی پابند باورها و سنت‌هایند. آنها در گذشته در حد ساکنان دو دهکده با هم ارتباط داشتند. دو شگاف قومی و مذهبی بر محدودیت روابط آنها اثرگذار بود. حالا خویشاوندی آنها منجر به دشمنی شده است. هر دو خانواده زیر خط فقر به سر می‌برند.

 
 
محمد انور پدر علی ابتدا با عشق پسرش مخالفت کرد اما سرانجام حمایت کرد

 
دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند
 
 
 
محمد انور ۶۵ ساله را در مزرعه‌اش می‌بینم. مشغول زدن گیاهان هرز است. نیمی از دو جریب زمینش را سیب‌زمینی و بقیه را گندم کاشته که در کانون توجه خانواده است ولی محصول آن برای مخارج آنها ناکافی. انور انتظار دارد که ارزش محصول امسالش به حدود ۲۰ هزار افغانی برسد. اگر کار روزمزد پیدا شود، هر پنج مرد خانواده آماده کارند.
 
 

انور می‌گوید وقتی دانست که جدایی دختر و پسر ناممکن است، از آنها پشتیبانی و در روزهای دشوار حمایت مالی کرد. پارسال پای علی به دادگاه و پای زکیه به خانه امن کشیده شد. پس از هشت ماه دیدن جنجال و تهدید، نزد ملایی عقد بستند و فرار کردند. زکیه می‌گوید: "پلیس در تعقیب ما بود. قوم و خویش پدر و خود پدرم هم به دنبال ما بودند."

 

آنها دو ماه در کوه‌ها و روستاهای دور دست بامیان و زیر بارش برف و باران در حال فرار بودند. سرانجام پلیس علی را  گرفت و زکیه خود را به خانه امن معرفی کرد. پدر زکیه علی را متهم به آدم‌ربایی کرد. پرونده او در دادستانی کل کشور تنها با دخالت حامد کرزی رئیس جمهوری به درخواست سیما سمر رئیس کمیسیون حقوق بشر کلیک بسته شد.

 

استواری زکیه به پای عشق علی، خون محمد زمان را به جوش آورد و پایتخت را برای دلدادگان تنگ کرد. بامیان هم برای آنها شهر امنی نیست. هرچند غلام‌علی وحدت والی و خدایار قدسی فرمانده پلیس بامیان به من گفتند که در تامین امنیت این عشاق کوتاهی نخواهند کرد، ولی علی و زکیه می‌گویند که از دست دولت هم کار چندانی ساخته نیست.

 

 
 
آیا مخالفان زندگی مشترک آنها خواهند گذاشت که این دو جوان با هم پیر شوند؟

 

 

دیدار با دلدادگان بامیانی؛ شادند اما آزاد نیستند

 
 
هر چند پلیس دیگر مانند یک ماه پیش به دنبال آنها نیست، اما زکیه می‌گوید که خانواده‌اش هیچگاهی دست از سر او و همسرش بر نخواهد داشت و اگر دستش برسد، انتقام زیر پا گذاشتن خط‌های قرمز "غیرت"، "قوم" و "مذهب" در ازدواج این دو جوان را خواهد گرفت.
 
 

در جامعه سنتی افغانستان از جمله بامیان این مرزها همچنان پررنگ است. اگر این مرزها با عشق شکسته شود، در موارد بسیاری بخشودنی نیست. گاه جوانان جان خود را بر سر این خطوط از دست می‌دهند. روح‌الله فروغ رئیس دفتر حقوق بشر بامیان می‌گوید که هر ماه دو تا سه مورد از این دست قضیه‌ها در این دفتر ثبت می‌شود.

 

بخت با علی و ذکیه بود که توانستند به‌هم برسند، هرچند در سایه ترس و نگرانی. اگرچه بالاترین مراجع دولتی و قضایی ازدواج‌شان را قانونی و شرعی دانسته‌اند، ولی هنوز این سوال جدی است که آیا مخالفان زندگی مشترک آنها خواهند گذاشت که این دو جوان با هم پیر شوند؟

 

هلندی‌ها راز حرکات نماز مسلمانان را کشف کرد +تصاویر

 این تصاویر را هلند در مراکز ورزشی و عمومی قرار داده است و از مردم خواسته که حتما از این حرکات روزی سه بار و هربار ده دقیقه همراه باحرفهای آرامش دهنده یا خواندن شعر انجام دهند.

 این همان حرکاتیست که خداوند بر مسمانان واجب کرده است.

photo_2015-08-31_03-08-15

photo_2015-08-31_03-08-01photo_2015-08-31_03-08-07

 

 

 

 

عجیب ترین پروژه های مهندسی جهان +تصاویر

 هزاران سال است که بشر در حال تغییر دنیاست. امروزه ما با ساختمان های باورنکردنی و شاهکارهای مهندسی احاطه شده ایم که امری عادی به شمار می آیند. فهرستی از بزرگترین ساختمان هایی که بشر تاکنون ساخته را مشاهده خواهید کرد. هرکدامشان نشانه هایی هستند که جهان و درک ما از آن را تغییر داده اند و ما را به سازندگان بهتری تبدیل کرده اند.

هرم بزرگ جیزه، مصر

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

اولین پروژه بزرگ ساخت و ساز در تاریخ که توانایی بشر برای تغییر چشم انداز را تایید کرد. حدود ۴۵۰۰ سال پیش توسط تقریبا ۲۰۰۰۰۰ کارگر ساخته  شده و بیش از ۳۰۰۰ سال بلندترین ساختمان ساخته شده توسط بشر به شمار می رفت. با دقت زیادی از ۲.۳ میلیون ۲.۵ تن بلوک ساخته شده است.


دیوار چین

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

این دیوار که بیش از ۵۵۰۰ مایل طول دارد، چشم انداز آسیا را تغییر داد و صدها سال شمال چین را از هجوم متجاوزین در امان نگاه داشت. ساخت و ساز آن از قرن سه پیش از میلاد آغاز شد و تا قرن هفدهم میلادی ادامه داشت.


کولوسئوم روم
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

در یکی از قدرتمندترین امپراطوری های جهان که بخاطر ویژگیهای مهندسی اش شناخته شده بود ساخته شد. کولوسئوم تنها در ۸ سال یعنی از ۷۲ تا ۸۰ میلادی ساخته شد. کولوسئوم آمفی تئاتری تئاتری بود که گنجایش ۵۰۰۰۰ تماشاگر را داشت و الگویی برای اماکن ورزشی مدرن به شمار می رود.


تاج محل

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

تاج محل تعریفی نو از معماری ارائه داد. در دورانی که همه بناها با اهداف کاربردی یا عبادتگاه ساخته می شدند این مقبره شاهدی از عشق و احساس امپراتور مغول، شاه جهان به همسرش است. محبت شاه جهان در تمام جزئیات ساختمان به کار رفته و نشان داده شده است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند.


برج ایفل

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

در سال ۱۸۸۹ سرانجام برج ایفل از هرم بزرگ جیزه به عنوان بلندترین ساختمان جهان پیشی گرفت و به مدت ۴۱ سال تا زمان بهره برداری از ساختمان کرایسلر در نیویورک در سال ۱۹۳۰، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد. ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.


کانال پاناما
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

کانال پاناما که  یکی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی در جهان است در سال ۱۹۱۴ تکمیل شد. در گذشته کشتی‌ها برای عبور از اقیانوس آرام به اطلس مجبور بودند آمریکای جنوبی را دور بزنند اما پس از ایجاد این کانال به طور مستقیم از اروپا به آمریکا و از آنجا به آسیای شرقی می‌روند. در شرایطی که راه معمولی کشتیرانی میان شهرهای نیویورک و سان فرانسیسکو ۲۲۵۰۰ کیلومتر مسافت دارد، عبور از کانال پاناما این مسافت را به ۹۵۰۰کیلومتر کاهش می‌دهد. ایجاد این آب راه ۷۷کیلومتری با دشواری‌های بسیاری همراه بود، به نحوی که پس از پایان کار در مجموع ۲۷۵۰۰ کارگر جان خود را از دست داده بودند.


راه آهن سراسری سیبری
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

راه آهن سراسری سیبری، طولانی‌ترین شبکه راه آهن جهان و مهم‌ترین خطر راه آهن روسیه است. راه آهن سراسری سیبری شبکه‌ای از راه آهن‌ها است که مسکو و بخش اروپایی روسیه را به استان‌های خاور دور روسیه و به مغولستان، چین و دریای ژاپن پیوند می‌دهد. این خط راه آهن ۹۲۸۸ کیلومتر درازا دارد و از شهر مسکو آغاز شده در شهر ولادی‌وستوک پایان می‌یابد. پیمودن هر مسیر یک‌سره با این قطار هفت روز به طول می‌انجامد.


سد هوور

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

سد هوور (بولدر) یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایالات متحده آمریکا است که بر روی رودخانه کلرادو در جنوب شرقی شهر لاس وگاس در مرز بین ایالت‌های نوادا و آریزونا بسته شده‌است. این سد تا پیش از احداث سد گراند کولیی در سال ۱۹۴۵ میلادی، بزرگترین سازه بتنی و بزرگترین نیروگاه برق‌آبی در جهان بود. مهندس این سدجان ال سویج بود.


تونل کانال مانش

 

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

طولانی ترین تونل زیردریایی جهان به طول تونل ۵۲ کیلومتر بندر ادوکاله فرانسه را به شهرک فولکستون انگلستان متصل می‌کند. این تونل در سال ۱۹۹۴ کامل شد  و روزانه  ۵۰۰۰۰ مسافر و ۵۴۰۰۰ تن بار از طریق آن حمل و نقل می کنند.


فرودگاه کانسای
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

 این فرودگاه در شهر اوساکا کشور ژاپن قرار دارد و در نوع خود بی نظیر است چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ قرار گرفتن در دل اقیانوس. این فرودگاه تا به حال از دو آزمون بزرگ گذشته است:  زلزله ۱۹۹۵ کوبه، و گردباد سال ۱۹۹۸ با سرعت باد ۱۲۰ مایل در ساعت.


پل میلو
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. جاده پل به طول ۲۴۶۰ متر بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید.


جزایر نخل، دبی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه شد. جزیره اول در سال ۲۰۱۰ کامل شد. برخلاف بیشتر پروژه های این فهرست هیچ بتن یا فولادی در ساخت این جزایر به کار نرفته است.


برج خلیفه، دوبی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است.


پل خلیج جیاوزهو
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

پل خلیج جیاوزهو واقع در استان شاندونگ چین است و با طول ۲۶٫۷ کیلومتر مسیر جاده‌ای به عنوان طولانی ترین پل روی آبی جهان هنگام در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. هدف از احداث این پل کاستن ۳۰ کیلومتر از مسیر معمول میان استان چینگدائو و منطقه هوآنگداو بود. ساخت این پل در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی پایان یافت. برای ساخت این پل ۱۰۰۰۰ نفر به مدت ۴ سال کارکرده‌اند و بودجه‌ای معادل ۵۵ میلیارد دلار صرف شد.

تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 


ایستگاه فضایی بین المللی
تکان دهنده ترین پروژه های مهندسی جهان

 

ایستگاه فضایی بین‌المللی  یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی که به اندازه یک زمین فوتبال است در مدار زمین و در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است.

 
 

ایرانی‌ ها و عراقی‌ ها عصبانی‌ ترین مردم جهان هستند

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم ایران در کنار عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند. 

 

 

 

 

 

 

 





در نظرسنجی این موسسه آمریکایی که نتایج آن جمعه ششم شهریور در نشریه ایندیپندنت منتشر شده، این هم آمده که مردم عراق، ایران و کامبوج، دارای بالا‌ترین میزان «تجربه‌های منفی روزانه» در جهان نیز هستند. 

 





ایرانی‌ها و عراقی‌ها «عصبانی‌ ترین» مردم جهان به شمار می‌آیند. ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان این دو کشور گفته‌اند که به تازگی عصبانی شده بودند. 

 

 

 

 

 

 





موسسه نظرسنجی گالوپ ۱۰ سال است که نظرسنجی خوشحال‌ترین و ناراحت‌ترین مردم جهان را برگزار می‌کند.

 





در نظرسنجی سال ۲۰۱۴ این موسسه، ۱۵۳ هزار نفر از ۱۴۳ کشور جهان به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند. 

 

 

 

 

 





امسال نخستین بار است که هر ۱۰ کشور ابتدای فهرست از آمریکای جنوبی و لاتین می‌آیند. 

 





بر این اساس، پاراگوئه خوشحال‌ترین مردم جهان را دارد. پس از آن به ترتیب مردم کلمبیا، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، پاناما، ونزوئلا، کوستاریکا، السالوادور و نیکاراگوئه قرار دارند. 

 

 

 

 

 

 





مردم سودان، تونس و بنگلادش نیز به ترتیب، ناراحت‌ترین مردم جهان با کمترین میزان تجربه‌های مثبت روزانه هستند. 

 





در نظرسنجی سال گذشته گالوپ هم مردم ایران در کنار مردم عراق از جمله «غمگین‌ترین» مردمان جهان توصیف شده بودند.

 

 

بنر های فرهنگی خنده دار در مترو پاریس +تصاویر

سازمان حمل و نقل پاریس در اقدامی فرهنگی، افرادی را که کارهای اشتباه و غیر اخلاقی و غیر فرهنگی مثل نگه داشتن در مترو، پریدن از گیت، پرت کردن آدامس و… در جامعه انجام می دهند، به انواع حیوانات تشبیه کرده که در میان مردم رفت و آمد می کنند.

 

این هم نمونه ای از پوسترهای این سازمان؛

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

 

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

پوسترهای خلاقانه سازمان حمل و نقل پاریس

 

 

 

10 موجود عجیب و غریب دنیا +تصاویر

شاید فکر کنید که همه حیوانات جهان همان هایی هستند که تاکنون درباره آنها خوانده و یا شنیده ایم اما این گونه نیست بلکه همیشه چیزهای جدیدی وجود دارد که کمتر دیده شده اند.

دراین نوشتار 10 تصویر از حیوانات متفاوت و عجیب را که در زندگی روزمره آنها را نمی بینم، ارایه خواهیم داد.

1ـ خارپشت لاک پشتی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


2ـ موش کور، ترکیبی از خفاش و روباه

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


3ـ مارمولک زره پوش؛ ترکیبی از مار و مارمولک

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


4ـ پستاندار آبزی و منقاردار و صدف خوار جنوب استرالیا، ترکیبی از اردک و سمور دریایی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


5ـ اکاپی؛ ترکیبی از زرافه و گورخر

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


6ـ سگ لاک دار

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


7ـ ترکیبی از آهو و موش صحرایی

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


8ـ حیوانی مرکب از بز و فیل

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


9ـ خفاش سفید؛ ترکیبی از همستر و خوک

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب


10ـ خوک ماهی مرکب

 

اخبار,اخبار گوناگون,موجود عجیب و غریب

 

اولین قلب مصنوعی جهان که یک ایرانی اختراع کرد را ببینید

نمایش اولین قلب مصنوعی جهان متعلق به ۴۲ سال پیش.

 

اولین قلب مصنوعی جهان/عکس
 
 
 

پروفسور توفیق موسیوند (مخترع نخستین قلب مصنوعی در جهان) در سال ۱۳۱۵در روستای ورکانه همدان، در یک خانواده شلوغ به دنیا آمد.  (برای مشاهده بیوگرافی اینجا کلیک کنید)

 

پروفسور توفیق موسیوند, قلب مصنوعی, ۱۴ اختراع پزشکی, فوق تخصص, جراحی قلب

 
 

ثروتمندترین افراد جهان +عکس

نشریه فوربس لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد که بیل گیتس همچنان در صدر این لیست قرار دارد.
 
 
 
نشریه فوربس روز گذشته لیست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد که بیل گیتس سرمایه دار آمریکایی همچنان در صدر این لیست قرار دارد.
 
 
 
بر اساس این لیست، بیل گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت، تولید کننده نرم افزارهای ویندوز، با مجموع ثروت ۷۹٫۲ میلیارد دلار، در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است. این شخصیت آمریکایی، در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است.
 
 
 
ارزش ثروت بیل گیتس در سال گذشته میلادی ۷۶ میلیارد دلار برآورد شده بود. غول ارتباطات همراه مکزیک، کارلوس اسلیم، نیز با ثروتی معادل ۷۷٫۱ میلیارد دلار جایگاه بعدی لیست نشریه فوربس را از آن خود کرده است.
 
 
 
از سوی دیگر ورن بافت، مدیر برکشایر هاتاوی، نیز با مجموع ثروت ۷۲٫۷ میلیارد دلار نیز در جایگاه سوم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. یکی از شاخص ترین افراد سال جاری این لیست، ستاره معروف بسکتبال آمریکایی است.
 
 
 
ثروتمندترین زن این فهرست نیز کریستی والتون است که در شش سال گذشته پنج بار در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.
 
 
 
مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک که اکنون ثروتش به ۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود، با پنج پله ترقی به جایگاه شانزدهم رسیده است.
 
 
 
جوان‌ترین میلیاردر جهان ایوان اشپیگل ۲۴ ساله بنیان‌گذار نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است که ثروتش به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.
 
 
 
الیزابت هولمز، بنیان‌گذار شرکت آزمایش خون ترانوس نیز با ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت به عنوان جوان‌ترین زن خودساخته در این فهرست نام گرفته است.
 
 
 
۱۳۸ نفر از کسانی که سال گذشته در این فهرست قرار داشتند امسال بیرون افتاده‌اند که می‌توان از میان آنها به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین و سلطان شکلات جهان اشاره کرد. فهرست مصور ثروتمندترین افراد جهان را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
بیل گیتس با ۷۹٫۲ بیلیون دلار
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 کارلوس اسلیم با ۷۷٫۱ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 وارن بافت با ۷۲٫۷ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 آمانسیو اورتگا با ۶۴٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لری الیسون با ۵۴٫۳ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 دیوید کوه با ۴۲٫۹ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 کریستی والتون مالک هایپر والمارت با ۴۱٫۷ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جیم والتون با ۴۰٫۶ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لیلیان بتنکورت با ۴۰٫۱ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 آلیس والتون با ۳۹٫۴ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 راب والتون با ۳۹٫۱ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 برنارد آلنارت با ۳۷٫۲ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 میخائیل بلومبرگ با ۳۵٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جف بزوس مالک آمازون با ۳۴٫۸ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 مارک زاکربرگ با ۳۴٫۴ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لیکا شینگ با ۳۳٫۳ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 شلدون آدلسون با ۳۱٫۴ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 لری پیج با ۲۹٫۷ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 سرجی برین با ۲۹٫۲ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج چافلر با ۲۶٫۹ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 فارس مارس ۲۶٫۶ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 تامسون رویترز با ۲۵٫۵ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج پائولو لمان با ۲۵ بیلیون دلار

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 شائو کی با ۲۴٫۸ بیلیون دلار 

 

 
 
 
 
 
 
(تصاویر) ثروتمندترین افراد جهان
 
 جرج سوروس با ۲۴٫۲ بیلیون دلار 

 

 

مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید، این شمالی ترین شهر دانمارکی هاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند.

دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند

Bordering the North Sea and Baltic٬ اسکاگن دانمارک٬ تصاویر اسکاگن دانمارک٬ تصاویر شهر اسکاگن دانمارک٬ تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند٬ دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند٬ شهر اسکاکن٬ شهر+اسکاکن٬ فیلم تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ مرز دریای بالتیک و دریای شمال! مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت +فیلم٬ مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت٬ مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم٬ مـرز دریای شمال و بالتیک

 

 دانلود فیلم 

حجم: ۱ مگابایت 

 

 

 

معجزه قرآن دو دریا کنار هم
مـرز دریای شمال و بالتیک که به طور شگفت انگیزی هرگز از بین نمیرود …
.
و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سوره مبارکه الرحمن
… مرج الْبحْریْن یلْتقیان (۱۹) بیْنهما برْزخٌ لا یبْغیان (۲۰) فبأی آلاء ربکما تکذبان (۲۱) یخْرج منْهما اللؤْلؤ و الْمرْجان (۲۲)
(۱۹)٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.(۲۰)٫ اما میان آن دو حد فاصلیاست که به هم تجاوز نمی کنند.(۲۱)٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟(۲۲)٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می شود.

آیا تا به حال فکر کرده اید ، چرا وقتی سفره های آب زیر زمینی در مجاورت دریا قرار می گیرند ، شوری آب دریا به درون سفره های آب شیرین نفوذ نکرده و آنها را شور و تلخ نمی کند ؟ حتما می دانید اگر چنین اتفاقی بیافتد ، سفره های آب زیر زمینی شیرین غیر قابل شرب می شوند . خبر دادن از وجود مرز و حایل بین آب شور و شیرین در دریاها ، یکی دیگر از اعجازهای علمی قرآن است .

Bordering the North Sea and Baltic٬ اسکاگن دانمارک٬ تصاویر اسکاگن دانمارک٬ تصاویر شهر اسکاگن دانمارک٬ تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند٬ دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند٬ شهر اسکاکن٬ شهر+اسکاکن٬ فیلم تقابل دریای شمال با دریای بالتیک٬ مرز دریای بالتیک و دریای شمال! مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت +فیلم٬ مرز دو دریا با دو رنگ متفاوت٬ مرز دو دریا در دانمارک که با هم مخلوط نمی‌شوند +فیلم٬ مـرز دریای شمال و بالتیک

 

همه شما درمورد اهمیت آب به عنوان مایه حیات بشر و همه موجودات زنده ، آگاهی دارید . آب در فرهنگ اسلامی ، سمبل حیات ، مایه پاکی و رفع آلودگی ، سرمایه عمومی و بهترین نوشیدنی معرفی شده است . کلمه ” ماء ” ( آب ) ۵۹ بار در قرآن بکار رفته است . در آیات متعددی ، آب عامل حیات شمرده شده است . خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء متذکر می شود که : ” ما هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم . “

رسول خدا ( ص ) آب را بهترین نوشیدنی در دنیا و آخرت دانسته ( بحار الانوار ، ج ۶۶ – ص ۵۶ ) و امام رضا (ع) از اهل بیت ایشان ، مزه آب را ، به مزه و طعم زندگی توصیف کرده است . ( بحار الانوار ، ج ۴۹ ، ص ۹۹ )

آب های شیرین و شور ، از موضوعات مورد بحث در رشته آب شناسی است . اشاره به این مسئله در قرآن ، توجه اندیشمندان را به خود جلب کرده است . در آیه ۵۳ سوره فرقان می خوانیم :

” او کسی است که دو دریا را در کنار هم قرار داد ، یکی گوارا و شیرین و دیگری شور و تلخ و در میان آنها برزخی قرار داد تا با هم مخلوط نشوند و از هم منفصل و جدا باشند . “

بسیاری از نکاتی را که قرآن درمورد دریاها مطرح کرده است ، بشر قرنها از آن بی اطلاع بود و به آن توجه نداشت . آیه۶۱ سوره نمل با اشاره به مرز میان آب شور و شیرین ، آن را نشانه قدرت خداوند ذکر می کند و

می فرماید : « یا کسی که زمین را مسقر و آرام قرار داد و میان آن نهرهایی روان ساخت و برای آن کوههای ثابت و پابرجا ایجاد کرد و میان دو دریا مانعی قرار داد ( تا با هم مخلوط نشوند ، با این حال ) آیا معبودی با خدا است ؟ نه ، بلکه اکثر آنها نمی‏ دانند . »

همچنین در آِیه ۱۲ سوره فاطر آمده است : ” دو دریا یکسان نیستند . این یکی ، دریایی است که آبش گوارا و شیرین و نوشیدنش خوشگوار است ، و آن یکی ، شور و تلخ و گلوگیر است ، ( اما ) از هر دو گوشتی تازه می‏ خورید و وسایل زینتی استخراج کرده می‏ پوشید ، و کشتیها را در آن می‏ بینی که آبها را می‏ شکافند ( و به سوی مقصد پیش می‏ روند ) تا از فضل خداوند بهره گیرید و شاید شکر ( نعمتهای او را ) بجا آورید . “

با پیشرفت دانش روشن شد که سفره های آب شیرین در ساحل در کنار دریا یافت می شود ، بدون آنکه شوری آب دریا در آنها اثر کند . ازآنجا که وزن مخصوص آب شیرین کمتر از وزن مخصوص آب شور است ، در نواحی ساحلی ، آب شیرین در روی آب شور دریا قرار می گیرد . میان آب شیرین و آب شور دریا ، حدّ و مرزی وجود دارد که آن را سطح تداخل یا سطح مشترک می نامند . در مناطق ساحلی ، بیشترین تنوع موجودات زنده یافت می شود . این مناطق حداکثر ۲۰۰ متر عمق دارند و نور خورشید می تواند در آنها نفوذ کند . در نتیجه ، انواع موجودات اعم از جُلبکها ، نرم تنان و ماهیها در این محیط ها رشد می کنند و اینها یکی از منابع مهم تامین غذای انسانها بشمار می روند . علاوه بر آن ، مناطق ساحلی از نظر رسوبات و تشکیل آهن ، منگنز ، آلومینیوم و سایر املاح و فلزاتی که ذخایری با ارزش هستند ، از اهمیت برخوردارند .

مصداق های مختلفی از دریاهای شوری وجود دارد که هر یک ترکیبات و خصوصیات خاص خود را دارند و با هم مخلوط نمی‌شوند . مانند دریای احمر و اقیانوس هند . نمک و گرما در دریای احمر بیشتر از اقیانوس هند است . میان آنها آبی وجود دارد که از نظر خصوصیات ، حد متوسط این دو دریا است . اقیانوسها نیز درواقع از دریاهای متعددی تشکیل شده‌اند که از نظر غلظت ، دما ، ترکیب و شرایط زیستی با هم فرق دارند ، ولی مرز ناپیدایی میان آنها وجود دارد و مانع مخلوط شدن آب آنها می شود . در قرن بیستم با عکس برداری از اقیانوسها توسط ماهواره‌ های پیشرفته ، دانشمندان به این موضوع پی بردند . اقیانوس شناسان با مشاهده تفاوت رنگ آبهای اقیانوسها ، آنها را بررسی کرده و دریافتند که اقیانوسها درواقع از دریاهایی تشکیل شده اند که به هم متصل اند ، ولی از مرز مشخصی فراتر نمی ‌روند و با هم مخلوط نمی ‌شوند .

درواقع ، یک نیروی فیزیکی به نام ” کشش سطحی ” موجب می شود که آبهای دو دریا با خصوصیات مختلف با هم مخلوط نشوند . کشش سطحی ایجاد شده توسط اختلاف چگالی آبهای آنها ، درست مانند یک دیوار نازک بین آنها عمل می کند و مانع اختلاط آب دریاها می شود . با آْنکه موجهای بزرگ و جریان های قوی در این دریاها وجود دارد ، این دریاها مخلوط نمی شوند و مرز حائل میان آنها از بین نمی رود .

دکتر موریس بوکای ، اندیشمند و پزشک فرانسوی می گوید : « هیچیک از آیات قرآن درباره دریاها ، با عقاید ، اساطیر یا خرافات موجود در عصر نزول قرآن ، همخوانی ندارد . آیاتی از قرآن که به بحث درباره اقیانوسها و دریاها می پردازند ، موضوعاتی قابل تامل و اندیشیدن هستند و نشانه هایی از قدرت خداوند هستند . » وی می افزاید : « اکنون پدیده عدم اختلاط فوری آبهای شور دریاها با آبهای شیرین رودهای بزرگ ، به خوبی شناخته شده است . برخی تصور می کنند که منظور قرآن از این پدیده ، اشاره به دجله و فرات است ، اما رودهای بزرگ زیادی مثل می سی سی پی و یانگ تسه ، همان خصوصیات را دارند . این آیات ، علاوه بر آنکه اعجاز بشمار می روند ، بشر را به منافع حاصل از آبهای شیرین و شور مثل مرجان ، مروارید و سایر اشیاء و زیورهای ارزشمند توجه می دهند و خواننده را به تامل فرا می خوانند . »

آیاتی که به فاصله دریاها اشاره دارند ، دارای نکات معرفتی نیز هستند . مفسران تفسیر دیگری از این آیات ارائه کرده اند . به تعبیر آنها اینکه خداوند دو آب شیرین و شور را به هم نزدیک کرد ، ولی آنها را در هم نیامیخت ، نمادی از تفاوت مومن و کافر است . در تفسیر این آیات گفته شده با آنکه مؤمن و کافر هر دو در روی زمین در کنار هم زندگی می کنند ، درعین حال با هم یکی نیستند .

در این آیات ، مؤمن و کافر به آب گوارا و آب شور تشبیه شده اند ، بدین معنا که مومن و کافر هرچند در بسیاری از مظاهر زندگی شبیه به هم هستند ، اما در طی مراحل رشد و کمال ، یکسان نیستند . مؤمن دارای فطرتی پاک و اصیل است که به واسطه سرشت پاک و اعمال نیک خود ، سعادت ابدی را کسب می کند . اما کافر با انحراف از فطرت انسانی خود ، هلاک و گمراه می شود . این دو ، مانند آبهای شور و شیرین گرچه در بسیاری از امور متعارف زندگی مشترکند و از نعمتهای الهی نظیر ماهی و انواع خوراکیها مثل هم بهره می برند ، اما در هدف و مقصد زندگی از هم بسیار فاصله دارند .

خدای متعال در آیه ۳۹ سوره نور ، اعمال کافران را به سرابی تشبیه می کند . شخص تشنه ، سراب را آب تصور می کند ، اما هنگامی که به آن می رسد ، درمی یابد که به چیزی دست نیافته است . کافرانی که از نور ایمان بی بهره اند ، در تاریکی و ظلمت شدید بسر می برند . آیه ۴۰ سوره نور ، ظلمتی را که کافران در آن قرار دارند ، به تاریکیهای موجود در اعماق اقیانوسها تشبیه کرده است . لازم به ذکر است در اعماق اقیانوسها ، موجهایی بر روی هم قرار دارند و فضایی کاملا تاریک بوجود آمده است . بر طبق علم اقیانوس شناسی بین ۳ تا ۳۰ درصد نور خورشید در سطح دریا بازتاب می یابد . سپس ، در عمق ۲۰۰ متری دریا ، تقریبا تمامی رنگهای طیف نور – بجز رنگ آبی – جذب می شوند . در این آیات آمده است : « کسانی که کافر شدند اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر ، که انسان تشنه آن را از دور آب می‏ پندارد ، اما هنگامی که به سراغ آن می‏ آید ، چیزی نمی‏ یابد ! و خدا را نزد آن می‏یابد … » ، « یا همچون ظلماتی در یک دریای عمیق و پهناور ، که موج آن را پوشانده ، و بر فراز آن موج دیگری است ، و بر فراز آن ابری تاریک است ، ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری … » ( نور آیات ۳۹ و ۴۰ )

نکته ای که متفکران را به حیرت افکنده ، اشاره خداوند متعال به وجود دو موج در دریاهاست . با تکامل تکنولوژی و فرستادن زیر دریایی های پیشرفته به اعماق اقیانوسها ، دانشمندان متوجه شدند که به علت غلظت بیشتر آبهای واقع در اعماق دریاها ( در مقایسه با آبهای سطحی ) دو نوع موج در درون آنها پدید می آید . موجهای داخلی و موجهای سطحی / امواج لایه زیرین که تاریک هستند دیده نمی شوند ، اما امواج فوقانی قابل رؤیتند . گویی امواج بر هم انباشته شده و موجی بر روی موج قرار دارد !

 

1349e

 

پروفسور دوگارو ، اقیانوس شناس آلمانی ، پدیده امواج بر فراز یکدیگر را حقیقتی علمی و کاملا روشن می دانست . درعین حال ، وی بر این باور بود : « با پیشرفت علم ، نیازی به دین نیست . » اما وقتی آیات سوره نور را شنید ، با شگفتی اظهار داشت : ” امکان ندارد این سخنان انسان باشد . این آیات دلیلی بر اعجاز دین اسلام است . »

حال باید اندیشید آیا بشری که هزار و چهار صد سال پیش در بیابانهای خشک و سوزان عربستان می زیسته ، می توانست بدون اتکاء به علم الهی از موجهای داخلی در اعماق اقیانوسها خبر دهد ؟ اینجاست که باید دربرابر قرآن و اعجاز آن فروتنی نمود و در این آیه زیبا تامل کرد که می فرماید : « مسلماً در آفرینش آسمانها و زمین ، و آمد و رفتِ شب و روز ، نشانه‏ های ( روشنی ) برای خردمندان است . ” ( آل عمران – ۱۹۰

 

 

وحشتناک ترین زایمان در جهان

وحشتناک ترین زایمان در جهان

زنی در ولایت بامیان افغانستان، برای به دنیا آوردن پنجمین کودکش شکم خود را پاره کرد و نوزادش را به دنیا آورد!

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسؤولان بیمارستان مرکزی بامیان گفته‌اند که این زن ۲۸ ساله شهلا نام دارد و پس از پاره‌کردن شکم و بیرون‌ کشیدن نوزادش در حالتی خون‌آلود به بیمارستان آورده شده‌است.

آنها همچنین گفته‌اند که این خانم برای به دنیا آوردن کودکش شکم خود را به طول ۱۲سانتی‌متر پاره کرده‌است.

خانم شهلا در ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان زندگی می‌کند و ۴ فرزند دیگر نیز دارد.

مسؤولان بهداشتی در بامیان می‌گویند که توام با آثار جراحی، آثار سوختگی نیز در بطن این خانم دیده شده‌است.

بر اساس این گزارش، وی چندی‌ پیش به بیمارستان مراجعه کرده تا کودکش را از شکمش بیرون بکشند، اما به علت این‌که کودک ۷ ماهه او از بین نرود پزشکان از این عمل خودداری کردند، اما خانم شهلا پس از دریافت پاسخ رد از طرف بیمارستان و بازگشت به خانه، به علت  درد شکم، خود به این عمل اقدام کرده و کودکش را از شکم خود بیرون کشیده است.

 

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

 

گینسی شدن این مرد 51 ساله با حرکاتی حیرت آور و دیدنی

 

 مرد روحانی که 51 سال سن دارد علاوه بر اینکه می تواند 22 فرد را روی پشتش نگه دارد به عنوان قویترین مرد روحانی نامش را در کتاب رکوردهای  گینس به ثبت رسانده است.او صاحب چندین رکورد است.از جمله اینکه می تواند با بدن ورزیده خود هواپیما سنگین را بکشد.

 

به گزارش تکناز  جناب “کوین فست” با حرکات حیرت اور خود خیلی ها را شگفت زده می نماید.وی در کارهایش از “لوئیس سایر” مرد قدرتمند قرن 19 الهام گرفته است.او علاوه بر کشیدن هواپیما 189 تنی قادر است 500 کیلو وزنه را روی دوش خود نگهداری نماید.

 

او همچنین قادر است ماشین اتش نشانی را 100 فوت به دنبال خود بکشد و کمرش اینقدر قدرتمند است که می تواند وزن 22 زن را تحمل نماید.او ساکن کاناداست و قبلا به عنوان کشیش در کلیسای سنت پل لوتران به تعمید افراد می پرداخته است.

 

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس

قوی ترین مرد روحانی 51 ساله با کمری عجیب گینسی شد + عکس
 

منبع: دیلی خبر

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

در این بخش با 10 مرد،زن ویا حیوان اشنا می شوید که تا کنون کسی نتوانسته رکوردهای دیدنی آنها را بشکند. انسان ها یا حیوانات  خارق العاده و عجیب الخلقه در هر گوشه ای از دنیا پیدا می شوند. سنت ثبت برخی کارهای خارق العاده یا عجیب در کتاب رکوردهای گینس چند دهه ای است که باب شده است و البته برخی به واسطه خصوصیات مادرزادی و ژنتیک و برخی دیگر با انجام برخی کارهایی که دیگران از آن امتناع دارند یا حتی کارهای عجیب و غریبی که شاید خیلی ها مایل یا قادر به انجام آن نباشند سعی می کنند نام خود را وارد این کتاب کنند.

 

در آلبوم تصویری زیر برخی رکوردهای گینس که تا کنون شکسته نشده است می آید:

 

 باباقوری ترین چشم های دنیا : کیم گودمن آمریکایی با قابلیت خروج قرنیه 1.2 سانتی متر از بیرون حدقه چشمش در سال 2007 عنوان بیرون ترین چشم دنیا را در رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 آکشات ساکسنای هندی در یک سالگی موفق شد رکورد بیشترین انگشت دنیا را با 34 انگشت مجموع دست و پا به دست آورد. او در هر دست خود 7 انگشت و در هر پایش 10 انگشت دارد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 لاکی دایموند ریچ آمریکایی بیش از هزار ساعت از عمر خود را صرف ” تتو ” کردن روی بدنش کرده است. او همه جای بدنش را خالکوبی کرده و حتی دور انگشت پاهایش نیز خالکوبی دارد

 

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 “جکی بیبی ” آمریکایی در سال 1999 با 74 مار زنگی در یک وان حمام کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

خانم شی گویپینگ چینی در سال 2004 موفق شد با ثبت رکورد 5 متر و 62 سانتی متر عنوان بلند مو ترین زن جهان را در گینس به نام خود ثبت کند

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 ” ظفر گیل ” در سال 2009 موفق شد بلا بلند کردن وزنه 73 کیلویی با گوش خود عنوان قوی گوش ترین مرد جهان را کسب کند

 

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

الین دیویدسون در سال 2001 عنوان بیشترین “پیئرسینگ” زن دنیا را کسب کرد. او 720 قطعه پیئرسینگ در بدن خود دارد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

سلطان کوسن ترکیه ای در سال 2009 با 2 متر و 47 سانتی متر طول عنوان بلند ترین مردن دنیا را کسب کرد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

هیون سنت برندی در سال 2005 با 15 سانتی متر قد کوتاه ترین سگ دنیا شناخته شد

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

 نیپر گرونیمو ” خرگوش ترین ” خرگوش دنیا با 79 سانتی متر در سال 2003 عنوان بلند گوش ترین خرگوش دنیا را به نام خود ثبت کرده است

 

10 رکورد دیدنی شکسته نشده در دنیا + تصاویر

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

کشور چین بخاطر عجایب بسیار زیادی که از گذشته تا به امروز داشته از لحاظ فرهنگ، جمعیت، اقتصاد، علم و …. یک کشور عجیب و جالب دنیا شناخته شده است.

 

چین این روزها به عنوان یکی از کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود و تقریبا تمام افراد دنیا حداقل یک وسیله چینی همراه یا در خانه شان دارند که روزانه از آن استفاده می کنند. این کشور غیر از کپی کاری و تولید انبوه موارد قابل ذکر دیگری نیز دارد.

 

پرجمعیت اما مسن

چین دیگر در همه جهان با جمعیت عجیب و غریبش مشهور است و همه می‌دانند که هیچ کشوری در دنیا در این زمینه به پای آن نمی‌رسد. آخرین تخمین‌ها، جمعیت این کشور را 1,347,350,000نفر نشان می‌دهد. حدود نیمی از جمعیت چین در مناطق روستایی ساکن هستند. جمعیت شهرنشین چین از سال ۱۹۹۰ با سرعت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر ۵۱/۳ درصد جمعیت چین در مناطق شهری ساکن هستند؛ رقمی که در سال ۱۹۹۰ تنها ۲۶درصد بود. با وجود این جمعیت زیاد، چین با مشکل بزرگی بنام “افزایش سالمندان” مواجه است.

 

براساس پیش‌بینی سازمان ملل، جمعیت بالای ۶۰ سال چین احتمالاً تا سال ۲۰۵۰ با دو برابرشدن، به رقمی حدود ۴۳۸ میلیون نفر می‌رسد. پرداخت حقوق بازنشستگی این افراد یکی از مشکلات اقتصادی چین است. افزایش سن بازنشستگی یکی از گزینه‌هایی است که دولت چین می‌خواهد از آن به‌عنوان راهکاری در این زمینه استفاده کند. هر چند این اقدام با نارضایتی عمومی همراه خواهد بود اما دولت این کشور هم برای مقابله با این وضعیت گزینه‌های زیادی ندارد. با معیار‌های جهانی، بازنشسته‌های چین حقوق زیادی نمی‌گیرند اما به‌نظر مردم این کشور، این حقوق خوب به‌نظر می‌آید. میانگین حقوق بازنشستگی در این کشور حدود ۳۶۰دلار در ‌ماه است که حدود نصف حقوق افراد شاغل به‌حساب می‌آید. علت اصلی افزایش طبقه مسن چین اجرای سیاست سختگیرانه تک‌فرزندی طی‌سال‌های 60 -1950 است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

 بیشترین جمعیت آنلاین جهان

از هر پنج‌کاربر اینترنت در جهان یک نفرشان چینی است! چین با دسترسی حدود ۵۱۳ میلیون نفر از شهروندانش به اینترنت بیشترین جمعیت آنلاین جهان را دارد و در این زمینه رکورددار است. چین در رشد دسترسی به اینترنت هم حرکت سریعی داشته است. در سال ۲۰۰۰ تعداد کاربران اینترنت چین تنها ۲۳ میلیون نفر بود اما اکنون در این زمینه رکوردشکن است؛ هرچند دولت این کشور از پیشتازان فیلترینگ هم به‌حساب می‌آید. در پروژه موسوم به “دیواره آتشین عظیم” مقام‌های چینی سایت‌های خاصی را از دسترس کاربران‌شان خارج کرده‌اند. بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به همین‌خاطر در چین قابل دسترسی نیستند اما چینی‌ها برای آنها جایگزین خاص خود را دارند. Qzone مشهورترین شبکه اجتماعی این کشور است که براساس آخرین آمارها 480میلیون عضو دارد. Sina Weibo را جایگزین توئیتر در چین می‌شمارند که براساس گزارش فوریه سال‌جاری ۳۰۰میلیون کاربر در این کشور از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم در چین قابل دسترسی نیست و سایت Baidu عملاً جایگزین آن به‌حساب می‌آید. به جای یوتیوب هم چینی‌ها بیشتر از سایتی به نام Youku برای اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده می‌کنند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  تقریباً همه بی‌سیم!

در چین ۹۰۰ میلیون نفر “شو‌جی” یا همان تلفن‌همراه دارند و بیشتر زندگی خود را با آن می‌گذرانند. براساس این آمار تقریباً همه بزرگسالان چین در سراسر این کشور تلفن همراه دارند. استفاده از تلفن همراه برای استفاده از اینترنت هم بسیار مرسوم است. برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که چینی‌ها ۷۰ درصد وقت خود را آنلاین سپری می‌کنند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  طلوع آفتاب در ۱۰ صبح!

چین که در شرق آسیا قرار گرفته 9,640,821 کیلومترمربع وسعت دارد و از نظر وسعت مناطق خاکی، دومین کشور بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. براساس تعریف‌های مختلفی که از مجموع وسعت کشورها می‌شود چین در رده‌بندی کلی کشورها از نظر وسعت کل در مقام سوم یا چهارم قرار می‌گیرد. این کشور دارای مرز زمینی با ۱۴کشور است و همچنین از سمت شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دیگر آب‌های آزاد احاطه شده ‌است.

 

با این وسعت، زیاد چین تا سال ۱۹۴۹، پنج ساعت رسمی در نقاط مختلف خود داشت اما در سال ۱۹۴۹ و بعد از جنگ داخلی این کشور جمهوری خلق چین به‌عنوان اتحاد بیشتر این کشور یک ساعت واحد را برای کل کشور که هشت‌ ساعت جلوتر از گرینویچ است درنظر گرفت. این اقدام باعث شد که مثلاً در برخی مناطق غربی چین طلوع آفتاب در ساعت ۱۰صبح به‌وقت رسمی باشد! به همین‌خاطر استفاده غیررسمی از ساعتی موسوم به ساعت ارومغی در مناطق غربی مرسوم است که دوساعت از ساعت رسمی کشور عقب‌تر بوده اما مشکلات مردم را حل می‌کند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  از سهمیه‌بندی غذا تا دومین اقتصاد بزرگ جهان

از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین در سال ۱۹۷۸، این کشور یکی از سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی دنیا را داشته است. این کشور اکنون دومین اقتصاد بزرگ دنیا براساس تولید ناخالص به‌حساب می‌آید و بزرگترین صادر‌کننده جهان است. چینی‌ها علاوه بر اینکه بیشترین صادرات جهان را دارند دومین وارد‌کننده بزرگ کالا هم هستند. این رشد اقتصادی را چینی‌ها مدیون اصلاحات دنگ شیاپینگ هستند که بستر مناسبی برای رشد جادویی اقتصاد این کشور فراهم کرد. تا دهه ۱۹۸۰ غذا در چین به‌شدت سهمیه‌بندی می‌شد و به‌عنوان نمونه تا چند دهه پیش، گوشت در چین یک غذای تجملی به‌حساب می‌آمد و بیشتر مردم ماهی یک یا دو بار می‌توانستند گوشت بخورند.

 

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص ملی چین (اسمی) ۷/۲۹۸ تریلیون دلار است و اگر همین روند ادامه پیدا کند آمریکا را هم پشت سر می‌گذارد. چین بزرگ‌ترین ذخایر ارزی جهان را دارد و رهبران اتحادیه اروپا به همین‌خاطر با مشکلات اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه به سراغ چین رفتند تا به آنها کمک کند. بیش از ۵۰درصد مردم چین کشاورزند. صنعتگران 24درصد و کارمندان و بازرگانان26درصد نیروی کار فعال این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  مرکز کارخانه‌های جهان

کارخانه‌های بسیاری از شرکت‌های مهم جهان به‌ دلایل مختلف مانند پایین بودن بهای انرژی و نیروی کار، در چین مستقر هستند. به‌عنوان نمونه سال گذشته تولید کالاهای شرکت اپل در چین جنجال‌ساز شد و گروهی از مقام‌های آمریکا درباره تولید محصولات این شرکت فناوری در چین اعتراض کردند. استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل علاوه بر ارزان بودن نیرو و مسئله هزینه، تخصص، اطلاعات و کار خوب چینی‌ها را علت تولید محصولات این شرکت در چین به جای آمریکا اعلام کرده بود. به گفته جابز پیدا کردن متخصصانی که در آمریکا ۹‌ماه زمان می‌برد در چین طی دوهفته صورت گرفته است. از سال ۲۰۰۰ همه محصولات اپل در چین تولید می‌شوند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  بمب ساعتی اقتصاد چین

با وجود اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید اما این کشور نیز اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. آمارها در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در مقایسه با یک سال قبل ضعیف‌تر شده است. ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در آگوست سال‌جاری به صراحت اعلام کرد که اقتصاد کشور تحت فشار قرار دارد و مشکلات چین ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. در ‌واقع چین با مشکل کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای صادراتی این کشور و همچنین رشد کم مصرف داخلی روبه‌روست. با توجه به مطلوب نبودن شرایط اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا (به‌عنوان دو بازار بسیار بزرگ کالاهای چینی) نگرانی از ادامه روند ضعیف رشد اقتصادی چین، همچنان وجود دارد. در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن (سه ماهه دوم سال‌جاری) رشد تولید ناخالص داخلی چین تنها 7/6 درصد بوده است. هر چند این میزان رشد در مقایسه با کشورهای غربی خیلی خوب است اما کندترین نرخ رشد چین در طول سه سال گذشته به‌حساب می‌آید.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  کشوری با ۲۴۰ کلاهک هسته‌ای

ارتش آزادیبخش خلق که به نیروهای مسلح هوایی، دریایی و زمینی چین گفته می‌شود با داشتن 2/3 میلیون سرباز فعال، بزرگ‌ترین ارتش جهان به‌حساب می‌آید. چینی‌ها با ژاپن، فیلیپین و ویتنام مناقشه‌های ارضی دارند؛ مسئله تایوان و اختلافات با آمریکا هم سال‌هاست ادامه دارد.

 

براساس آمار سال ۲۰۱۰ ارتش چین هزار و ۳۲۰ فروند جنگنده، ۹زیردریایی، ۲۷ ناوشکن و ۲۴۰کلاهک هسته‌ای دارد و مجموع بودجه نظامی این کشور ۱۴۳میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. از لحاظ بودجه دفاعی، چین به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای پس از آمریکا دومین کشور جهان است. براساس گزارشی که در آگوست سال ۲۰۱۱ منتشر شده، تخمین زده می‌شود که چینی‌ها ۱۹۵ موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ازجمله ۷۵موشک بالستیک بین‌قاره‌ای در اختیار دارند. به‌عنوان نمونه از سال ۲۰۰۰، ارتش چین تلاش گسترده‌ای برای مدرنیزه کردن تجهیزات خود با خرید جنگنده‌های سوخوی اس‌یو-30 از روسیه کرد. این کشور همچنین جنگنده‌های مدرنی مانند چنگدو‌جی-۱۰ و چند نسل شنیانگ تولید کرده است. علاوه بر این چین سامانه‌های موشکی اس-300 و اس-400 تولید روسیه را در اختیار دارد. به‌عنوان نمونه موشک‌های اس-۳۰۰ چین مستقر در تنگه تایوان توانایی حمله به فضای هوایی تایوان را دارند و تهدیدی برای تمامی هواپیماهای آمریکایی به جز هواپیماهای فوق‌العاده رادارگریز بی-۲ و جنگنده اف-۲۲ راپتور به شمار می‌روند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  مشکلات جمعیت زیاد و صنعتی‌بودن

جمعیت زیاد چین و کارخانه‌های مختلف آن باعث شد تا این کشور در سال ۲۰۰۷ از آمریکا در تولید گازهای گلخانه‌ای پیشی بگیرد. هفت‌شهر از آلوده‌ترین شهرهای جهان در چین هستند که مرگ زودرس سالانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر را رقم می‌زند. مقام‌های چینی تلاش دارند تا این مشکلات را حل کنند اما نگاهی به حجم اقتصاد و جمعیت چین به راحتی پیچیده بودن این موضوع را مشخص می‌کند؛ به همین‌خاطر برای هر توافقی درباره تغییرات آب و هوایی، چین یکی از کشورهای تعیین‌کننده به‌حساب می‌آید.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  متهم به کپی‌کاری

چینی‌ها در طول سال‌های گذشته همیشه به کپی کردن فناوری کشورهای دیگر متهم شده‌اند. زمانی که تصاویری از جنگنده رادارگریز چین موسوم به چنگدو جی-۲۰ در جریان سفر رابرت گیتس به پکن منتشر شد رسانه‌های غربی اعلام کردند که این جنگنده با الگوبرداری از مدل‌های آمریکایی ساخته شده است. در سپتامبر سال‌جاری میلادی هم چین نخستین ناو هواپیمابر خود را معرفی کرد و بازهم در این زمینه متهم شد. پیش از این جنگنده اف-22به همراه جنگنده‌های در حال آزمایش اف-35ساخت شرکت لاکهید مارتین تنها جنگنده‌های نسل پنجم جهان به‌حساب می‌آمدند. اف-22علاوه براین تنها جنگنده‌ عملیاتی جهان بود که می‌توانست به‌طور کلی از دید رادارها پنهان بماند.

 

مقام‌های آمریکا پیش از این به خوبی از تلاش دولت چین و سرمایه‌گذاری گسترده این کشور در بخش نظامی خبر داشتند اما هیچ وقت تصور نمی‌کردند که چینی‌ها این قدر سریع بتوانند فاصله خود را با آنها کم کنند و در چشم برهم زدنی در یک قدمی دستیابی به تجهیزات راهبردی این کشور قرار بگیرند. جنگنده رادارگریز چین در واقع یکه‌تازی آمریکا را در میدان جنگنده‌های نسل پنجم جهان از بین برده است و به همین‌خاطر در کنار پیشرفت‌های دیگر نظامی، پکن باعث نگرانی‌ شدید مقام‌های واشنگتن شده است. زمانی که یک بالگرد رادارگریز آمریکا در جریان عملیات کشتن اسامه بن لادن در ابوت‌آباد پاکستان سقوط کرد بسیاری از رسانه‌ها از انتقال لاشه آن به چین خبر دادند. گفته می‌شود این بالگرد اطلاعات بسیار مهمی به چینی‌ها داده است و آنها از تمامی اجزای آن استفاده کرده‌اند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  سه برابر بیشتر از دنیا اعدام می کنند

با توجه به بالا بودن جمعیت در چین میزان جنایت و خلافکاری نیز در آن زیاد است. این باعث شده است که میزان اعدام در این کشور 3 برابر بیشتر از کل اعدام های دنیا است. در سال 2008 به طور رسمی 1718 نفر در این کشور اعدام شدند اما پژوهشگران سیاسی می گویند این مقدار بیش از 6 هزار نفر بوده است و این میزان تقریبا نزدیک به 3 برابر بیشتر از تمام دنیا است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  بچه هایی با نام المپیک

المپیک سال 2008 برای چینی ها به عنوان یک نقطه عطفی شناخته می شود به طوری که تمامی مردم این کشور علاقه خاصی به این مسابقات داشتند. از ابتدای سال 2000 که پکن به عنوان میزبان المپیک انتخاب شد نزدیک به 4000 بچه به نام”َAoyun” که به معنی المپیک است نام گذاری شدند. این موضوع به این جا ختم نمی شود و 4000 کودک دیگر نیز به نام “5 دوست” که شعار این مسابقات بود نام گذاری شدند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  45 بیلیون چوب غذا

همانطور که می دانید اصلی ترین وسیله غذا خوردن در چین “chopstick” یا همان چوب غذا است. چینی ها سالانه 45 بیلیون جفت از این چوب ها استفاده می کنند این تعداد چوب معادل 25 میلیون درخت بزرگ و بالغ است.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  زندگی با روزانه کمتر از 1 دلار

فقر در کشوری که بیش از 1.5 میلیارد نفر جمعیت دارد امری عادی است اما در چین 200 میلیون نفر زیر خط فقر 1.25 دلار در روز زندگی می کنند. این در حالی است که از سال 1981 تا 2004 پانصد میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شده اند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

  نوشیدن آب آلوده

20 درصد از جمعیت جهان در چین زندگی می کنند اما این کشور تنها به 7 درصد از آب های جهان دسترسی دارد. این امر باعث شده است که مشکل آب آشامیدنی در این کشور از مرز خطر عبور کند به طوری که 90 درصد از آب های زیرزمینی و همچنین 75 درصد از دریاچه ها و رودخانه ها آلوده هستند. نزدیک به 700 میلیون نفر در چین روزانه از آب های آلوده می نوشند.

 

تصاویری از چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب و جنـجالی

 

 بستنی و ماکارونی از اختراعات چینی ها

مخلوط یخ زده شیر و برنج برای اولین بار 200 سال قبل از میلاد در چین ابداع شد که نمونه اولیه بستنی بوده است. همچنین کاسه ها و نشانه هایی از غذاهای رشته ای در آثار 4000 هزار سال پیش چین دیده می شود که نشان می دهد آن ها قبل از ایتالیا به ماکارونی دست پیدا کردند.

 

کلیسای یخی در ارتفاع ۲ هزار متری از زمین +تصاویر

به تازگی یک کلیسای تمام یخی در ارتفاع ۲ هزار متری کوهستانی دور افتاده در رومانی ساخته شده که با استقبال بازدید کنندگان روبرو شده است.
 
 
مجله مراحم: به گزارش گاردین، این کلیسای یخی در کوهستانی در ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب بخارست ساخته شده و دسترسی به آن فقط از طریق تله کابین میسر است.
 
 
ساختمان کلیسا، ۶ متر ارتفاع، ۱۴ متر طول و ۲۳ متر عرض دارد و نمونه مشابهی از یک کلیسای قدیمی در ترانسیلوانی است. طی یک هفته گذشته، کشیش های ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان در این کلیسای یخی مراسم هایی را برگزار کرده اند. یکی از آنها مایکل ریگان، کشیشی از کلیسای پروتستان است که ساختار یخی کلیسا را به مراسم غسل تعمید تشبیه می کند.
 
 
او می گوید: “ما در این کلیسای یخی، به نحوی زیر سطح آب هستیم. اطراف ما را آب احاطه کرده است. باشد که این مکان، عبادتگاهی برای ما باشد و مردم با شعف و شادمانی به آن مراجعه کنند.”
 
 
اگرچه این کلیسای یخی پس از فصل زمستان آب می شود اما کشیش های رومانیایی طی سالهای گذشته در هر زمستان دوباره اقدام به ساخت کلیسای یخی کرده اند. در این کلیسا مراسم هایی از جمله غسل تعمید و ازدواج برگزار می شود.
 
 
 
 
مجله مراحم
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
(تصاویر) کلیسای یخی در ارتفاع 2هزارمتری
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:مناطق تفریحی جهان

این مورچه‌ها ۵۰ برابر وزن خود را جابجا می کنند! +تصاویر

 آرواره این مورچه‌های بسیار کوچک به گونه‌ای تکامل یافته است تا با ارتعاشات قوی بتواند قطعات بزرگ برگهای گیاهان را بریده و از جا بکند. این قطعات گاه وزنی ۵۰ برابر وزن بدن مورچه‌ها را دارند که در مقیاس انسانی با بلند کردن وزنی ۲٫۵ تنی برابری می‌کند.
 
 
مجله مراحم
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
قدرت نمایی مورچه
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:تصاویر حیواناتزیر موضوعات : خواندنی های جالب

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران

اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایران

دانستنی ها | اسامی عجیب و غریب در ثبت احوال ایرانآرشیو، گشنه، گرگ اقا، بره، بوشفر، چاه، یتیم، حلوا، پارچه، پاکت، پوپول، ادامه، آشفته، افسرده، نوشابه و ارزان بخشی از اسامی باور نکردنی افراد در سازمان ثبت احوال است.
 

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با والدین است، البته همواره بر این موضوع تأکید شده که نام های مناسب، نیکو و پسندیده به صورت مجرد و مرکب انتخاب شود.

هر پدر و مادری دوست دارد تا فرزندش نامی نیک داشته باشد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین در انتخاب نام نیکو حساسیت زیادی به خرج می دهند و روزها و ماه ها برای انتخاب نام مناسب وقت صرف می کنند.

برخی والدین بر کمیاب بودن نام هم تاکید دارند و ترجیح می دهند تا نامی انتخاب کنند که فراوانی کمتری داشته باشد؛ همین امر باعث شده که شاهد اسامی عجیب و غریبی باشیم که گاهی به گوش می رسد.

با این حال در سال های گذشته تغییرات زیادی در نامگذاری فرزندان ایرانیان رخ داده است.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 420 هزار عنوان نام وجود دارد که 220 هزار عنوان دخترانه و 200 هزار عنوان پسرانه است.

تنوع نام های دخترانه به واسطه الگوهای نام گذاری برابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی شده که حدود 20 الگوی توصیفی، دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، نام گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی نمونه ای از این الگوهاست.

در این رابطه 14 الگوی نامگذاری برای پسران و 18 الگوی نامگذاری برای دختران وجود دارد به دلیل آنکه الگوهای دختران برای نامگذاری بیشتر است ، تنوع نام های دخترانه هم بیشتر است.

7 هزار و 549 اسم قابل تغییر وجود دارد

هم اکنون 3 هزار و 737 نام پسرانه و 3 هزار و 812 نام دخترانه قابل تغییر وجود دارد که هر شخصی نامش در آن باشد بلافاصله به اسم مناسب، قابل تغییر است. البته ممکن است اسمی در این فهرست ها نباشد اما از دید ثبت احوال قابل تغییر باشد. در این باره فرد باید دنبال مجوزهای لازم باشد.

باباقلی، گرگ اقا، بره، چاه و یتیم اسامی افراد در ثبت احوال

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه، چراغ، چیتر، زنگی، سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراری، فراموش، کوپال، گمان، لذت، لشکر، للو، ورندل، یتیم تنها برخی از اسامی پسران قابل تغییر در این فهرست هاست.

این اسامی غالباً به قبل از سال 1370 بر می گردد. از زمانی که به مهندسی فرهنگ نام و نام نویسی وارد شدیم دیگر اجازه نمی دهیم والدین اسامی نامناسب، نامتعارف و مغایر با جنس برای فرزندانشان انتخاب کنند؛ دلیل این کار هم همان فهرست هایی است که با توجه به اصرار والدین مأمور ثبت احوال را وادار به ثبت اسم می کرده اند.

باجی، بیزار، نوشابه، ییلاق و خرما اسم زنان در ایران

آشفته، آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا، خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان، انگلیس، انه، آقا بگم، ادامه و ارزان بخش از اسامی قابل تغییر برای دختران است.

ممنوعیت اسامی خارجی بر روی فرزندان

گذاشتن اسامی خارجی بر فرزندان ممنوع است اما برخی از نام هاست که با زبان فارسی خودمان یکی است. مانند نام برخی گل ها که مشابهت زیادی دارد اگر این اسامی مغایرتی با ارزش های ایرانی، اسلامی نداشته باشد مشکلی برای ثبت آن وجود ندارد. مانند رز، یا نام سوزان که هم اسم خارجی برای دختر است و هم به معنای سوزانده یا نام پسر به عنوان نیک که هم اسم خارجی است و هم در فارسی به معنای خوبی.

استفاده از اسامی مانند رابرت، الیزابت و جرج ممنوع است و اگر کسی هم این اسم ها را داشته باشد بلافاصله بعد از تقاضا به اسامی ایرانی اسلامی تغییر می کند.

البته هنوز هم برخی والدین این اسامی را برای فرزندانشان انتخاب می کنند که از گذاشتن آن جلوگیری می شود.

انتخاب اسامی که بعد از 92 سال در فرهنگ نام گزینی وجود ندارد

در شش ماهه اول سال 90، 570 اسم در خواست کننده رسیدگی شده که 381 اسم تصویب و 189 اسم تصویب نشده است. می بینیم برخی والدین اسامی را انتخاب می کنند که در فرهنگ نام گزینی پس از 92 سال وجود ندارد. مثل اسم هوریزا، لیزا واژه های خارجی است و معنی خوبی ندارد و هارای که هیچ منبعی معتبری ندارد.

ثبت لقب به عنوان اسم ممنوع است

طنسگل، نارسیسا، مرسدس یا عسل خاتون که خاتون یک اسم قدیمی است و معمولا لقب مادربزرگ ها بوده که ثبت لقب نیز به عنوان اسم ممنوع است.

شیما به معنی زن خال دار است که جزو اسامی قابل تغییر بوده و با گذاشتن آن موافقت نمی شود.

یکی از اسامی که با گذاشتن آن موافقت نشده است رحیم کرار است که ترکیب مناسبی نیست چرا که رحیم صیغه مبالغه بسیار مهربان و کرار به معنای حمله کننده است که هیچ مناسبتی با هم ندارند.

بر اساس آمار بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان اسامی ائمه اطهار(ع) است که فراوانی 10 نام اول ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال طی 92 سال برای پسران به ترتیب عبارت است از محمد، علی، حسین، مهدی، حسن،رضا، محمدرضا، علیرضا، احمد و عباس و برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب، سکینه، رقیه، خدیجه، لیلا و سمیه.

برخی اسامی اقبال موقتی دارند

تعدادی از نام ها یک اقبال موقتی دارند از این زاویه رسانه ملی نیز نقش مهمی در فرهنگ مهندسی نام و نامگذاری دارد. مثلا در سریال میوه ممنوعه اسم هستی، در سریال ستایش شخصیت ستایش در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم آیدا به واسطه شخصیت خوبی که در فیلم داشتند مورد پسند مردم قرار گرفت و در مقطعی بیشترین اسامی فرزندان دختر از بین این اسم ها بود.

اما اسم های ائمه معصومین(ع) مانند اسم حسین، امیرحسین و محمد حسین علاوه بر طول سال، در دو ماه محرم و صفر نیز بیشترین فراوانی را دارند. این مسئله درباره برخی از نام ها نیز صدق می کند. به عنوان نمونه زمان انقلاب و رحلت امام خمینی(ره) اسم روح الله بالاترین میزان فراوانی را در میان اسم های پسر داشت یا سال های مختلفی که از طرف رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شد مانند سال پیامبر اعظم (ص) یا سال امام علی(ع) بیشترین فراوانی به ترتیب اسم محمد و علی بود.

در سال 89 پنج اسم اول پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد پنج اسم اول دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب بود که البته این آمار هر سال تغییر می کند اما در مجموع روند اسم های اول معمولا حفظ شده است.

بیشترین فراوانی نام های خانوادگی در سطح کشور به ترتیب محمدی، حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی است.

طولانی ترین نام های خانوادگی استخراج شده

طولانی ترین نام خانوادگی استخراج شده در پایگاه اطلاع جمعیتی کشور طایفه حاجی نوروز علی تهرانی معروف به کلده دره است که 37 کاراکتر داشته و برای خانم فاطمه سلطان خانم متولد سال 1257 از تهران است.

طولانی ترین اسم نیز 35 کاراکتر داشته که با عنوان فاطمه سلطان خانم، معروف به شاهزاده کربلایی متولد 1264 از کربلاست.

طولانی ترین اسم برای مردها نیز با عنوان آقا میرزا مصطفی عظیم الدوله ملقب به بکشو است که 33 کاراکتر داشته و مربوط به سال 1245 از تهران است.

جشن سده زرتشتیان در کرمان هم برگزار شد (تصاویر)

 

مجله مراحم

جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
جشن سده در کرمان
 
 


مشاهده آرشیو این مطلب:خبرهای ایران

اربعین -دلیل بزرگداشت اربعین چیست‌؟

دلیل بزرگداشت اربعین حسینی چیست‌؟

اربعین -اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین (ع‌) شناخته شده بوده است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه وعبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه(ماه صفر) (از سال 121)،روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

 

روز سوم این ماه(صفر) از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

 

اربعین زیارت اربعین اربعین امام حسین

  روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند. و روزی است که جابر بن عبدالله بن‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد.

 

در روز اربعین  زیارت امام حسین (ع‌) مستحب است واین زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری (ع‌) روایت ‌شده که فرمود: علامات مؤمن پنج تاست‌: خواندن 51 رکعت نماز در شبانه‌روز ـ نمازهای واجب و نافله و نماز و شب ـ به دست کردن انگشتری دردست راست‌، برآمدن پیشانی از سجده‌، و بلند خواندن بسم الله الرحمن‌الرحیم در نماز.

 

شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق علیه ‌السلام آورده است‌: السلام علی ولی الله و حبیبه‌، السلام علی خلیل الله ونجیبه‌، السلام علی صفی الله و ابن صفیه‌...

 

این مطلبی است که شیخ طوسی‌، عالم فرهیخته و معتبر و معقول شیعه در قرن‌پنجم در باره اربعین آورده است‌. طبعا بر اساس اعتباری که روز اربعین در میان ‌شیعیان داشته است‌، از همان آغاز که تاریخش معلوم نیست‌، شیعیان به حرمت‌ آن‌، زیارت اربعین می‌خوانده‌اند و اگر می‌توانسته‌اند مانند جابر بر مزار امام ‌حسین (ع‌) گرد آمده و آن امام را زیارت می‌کردند. این سنت تا به امروز درعراق با قوت برپاست‌ و شاهدیم که میلیونها شیعه عراقی و غیر عراقی در این روز بر مزار امام حسین (ع) جمع می شوند.

 

در اینجا و در ارتباط با اربعین چند نکته را باید توضیح داد.

1. عدد چهل‌

نخستین مسأله‌ای که در ارتباط با «اربعین‌» جلب توجه می‌کند، تعبیر اربعین‌ در متون دینی است‌. ابتدا باید نکته‌ای را به عنوان مقدمه یادآور شویم‌:

 

اصولا باید توجه داشت که در نگرش صحیح دینی‌، اعداد نقش خاصی به‌ لحاظ عدد بودن‌، در القای معنا و منظوری خاص ندارند؛ به این صورت که‌ کسی نمی‌تواند به صرف این که در فلان مورد یا موارد، عدد هفت یا دوازده یاچهل یا هفتاد به کار رفته‌، استنباط و استنتاج خاصی داشته باشد. این یادآوری‌، از آن روست که برخی از فرقه‌های مذهبی‌، بویژه آنها که تمایلات‌ «باطنی‌گری‌» داشته یا دارند و گاه و بیگاه خود را به شیعه نیز منسوب می‌کرده‌اند، و نیز برخی از شبه فیلسوفان متأثر از اندیشه‌های انحرافی و باطنی‌ و اسماعیلی‌، مروج چنین اندیشه‌ای در باره اعداد یا نوع حروف بوده وهستند.

 

در واقع‌، بسیاری از اعدادی که در نقلهای دینی آمده‌، می‌تواند بر اساس یک‌ محاسبه الهی باشد، اما این که این عدد در موارد دیگری هم کاربرد دارد و بدون یک مستند دینی می‌توان از آن در سایر موارد استفاده کرد، قابل قبول نیست‌. به‌عنوان نمونه‌، در دهها مورد در کتابهای دعا، عدد صد بکار رفته که فلان ذکر را صد مرتبه بگویید، اما این دلیل بر تقدس عدد صد به عنوان صد نمی‌شود. همینطور سایر عددها. البته ناخواسته برای مردم عادی‌، برخی از این اعداد طی‌ روزگاران‌، صورت تقدس به خود گرفته و گاه سوء استفاده‌هایی هم از آن‌ها می‌شود.

 

تنها چیزی که در باره برخی از این اعداد می‌شود گفت آن است که آن اعداد معین نشانه کثرت‌است‌. به عنوان مثال‌، در باره هفت چنین اظهار نظری شده است‌. بیش از این‌هرچه گفته شود، نمی‌توان به عنوان یک استدلال به آن نظر کرد.

 

مرحوم اربلی‌، از علمای بزرگ امامیه‌، در کتاب کشف الغمه فی معرفة الائمة‌ در برابر کسانی که به تقدس عدد دوازده و بروج دوازده‌گانه برای اثبات امامت‌ ائمه اطهار(ع) استناد کرده‌اند، اظهار می‌دارد، این مسأله نمی‌تواند چیزی را ثابت کند؛ چرا که اگر چنین باشد، اسماعیلیان یا هفت امامی‌ها، می‌توانند دهها شاهدـ مثل هفت آسمان ـ ارائه دهند که عدد هفت مقدس است‌، کما این که این کار راکرده‌اند.

 

عدد «اربعین‌» در متون دینی‌

یکی از تعبیرهای رایج عددی‌، تعبیر اربعین است که در بسیاری از موارد به کار رفته است‌. یک نمونه آن که سن‌ّ رسول خدا(ص‌) در زمان مبعوث شدن‌، چهل بوده است‌. گفته شده که عدد چهل در سن انسانها، نشانه بلوغ و رشد فکری است‌. گفتنی است که برخی از انبیاء در سنین کودکی به نبوّت رسیده‌اند.از ابن عباس (گویا به نقل از پیامبر (ص‌)) نقل شده که اگر کسی چهل ساله شد و خیرش بر شرش غلبه نکرد، آماده رفتن به جهنم باشد. در نقلی آمده است‌ که‌، مردمان طالب دنیایند تا چهل سالشان شود. پس از آن در پی آخرتخواهند رفت‌. (مجموعه ورام‌، ص 35)

 

در قرآن آمده است «میقات‌» موسی با پروردگارش در طی چهل روز حاصل‌شده است‌. در نقل است که‌، حضرت آدم چهل شبانه روز بر روی کوه صفا درحال سجده بود. (مستدرک وسائل ج 9، ص 329) در باره بنی اسرائیل هم آمده که‌ برای استجابت دعای خود چهل شبانه روز ناله و ضجّه می‌کردند. (مستدرک ج 5،ص 239) در نقلی آمده است که اگر کسی چهل روز خالص برای خدا باشد، خداوند او را در دنیا زاهد کرده و راه و چاه زندگی را به او می‌آموزد و حکمت ‌را در قلب و زبانش جاری می‌کند. بدین مضمون روایات فراوانی وجود دارد. چله نشینی صوفیان هم درست یا غلط‌، از همین بابت بوده است‌. علامه مجلسی در کتاب بحار الانوار در این باره که برگرفتن چهل نشینی از حدیث مزبور نادرست است‌، به تفصیل سخن گفته است‌.

 

اعتبار حفظ چهل حدیث که در روایات ‌فراوان دیگر آمده‌، سبب تألیف صدها اثر با عنوان اربعین در انتخاب چهل ‌حدیث و شرح و بسط آنها شده است‌. در این نقلها آمده است که اگر کسی ازامّت من‌، چهل حدیث حفظ کند که در امر دینش از آنها بهره برد، خداوند درروز قیامت او را فقیه و عالم محشور خواهد کرد. در نقل دیگری آمده است که ‌امیرمؤمنان (ع‌) فرمودند: اگر چهل مرد با من بیعت می‌کردند، در برابردشمنانم می‌ایستادم‌. (الاحتجاج‌، ص 84).

 

مرحوم کفعمی نوشته است‌: زمین از یک‌ قطب‌، چهار نفر از اوتاد و چهل نفر از ابدال و هفتاد نفر نجیب‌، هیچگاه خالی‌نمی‌شود. (بحار ج 53، ص 200)

 

در باره نطفه هم تصور براین بوده که بعد از چهل‌ روز عَلَقه می‌شود. همین عدد در تحولات بعدی علقه به مُضْغه تا تولد درنقلهای کهن بکار رفته است‌، گویی که عدد چهل مبدأ یک تحول دانسته شده‌است‌.

 

در روایت است که کسی که شرابخواری کند، نمازش تا چهل روز قبول‌نمی‌شود. و نیز در روایت است که کسی که چهل روز گوشت نخورد، خلقش‌تند می‌شود. نیز در روایت است که کسی که چهل روز طعام حلال بخورد، خداوند قبلش را نورانی می‌کند. نیز رسول خدا(ص) فرمود: کسی که لقمه حرامی‌ بخورد، تا چهل روز دعایش مستجاب نمی‌شود. (مستدرک وسائل‌، ج 5، ص 217).

 

اینها نمونه‌ای از نقلهایی بود که عدد اربعین در آنها به کار رفته است‌.

 

2 . اربعین امام حسین (ع‌)

باید دید در کهن‌ترین متون مذهبی ما، از «اربعین‌» چگونه یاد شده است‌. به عبارت ‌دیگر دلیل برزگداشت اربعین چیست‌؟ چنان که در آغاز گذشت‌، مهمترین نکته درباره اربعین‌، روایت امام عسکری (ع‌) است‌. حضرت در روایتی که در منابع ‌مختلف از ایشان نقل شده فرموده‌اند: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است‌: 1 ـخواندن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب + 11 نماز شب + 23نوافل‌) 2 ـ زیارت اربعین 3 ـ انگشتری در دست راست 4 ـ وجود آثار سجده ‌بر پیشانی 5 ـ بلند خواندن بسم الله در نماز.

 

این حدیث تنها مدرک معتبری است که جدای از خود زیارت اربعین که درمنابع دعایی آمده‌، به اربعین امام حسین (ع‌) و بزرگداشت آن روز تصریح کرده ‌است‌.

 

اما این که منشأ اربعین چیست‌، باید گفت‌، در منابع به این روز (اربعین)به دو اعتبارنگریسته شده است‌.

 

نخست :اربعین است که روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند.

 

دوم:اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا (ص‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) را زیارت کند. شیخ مفید (م 413) در«مسار الشیعه» که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار علیهم السلام است‌، اشاره به روز اربعین‌کرده و نوشته است‌: اربعین روزی است که حرم امام حسین (ع‌)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. همچنین اربعین روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام ‌حسین (ع‌) وارد کربلا شد.

 

کهن‌ترین کتاب دعایی مفصل موجود، کتاب «مصباح المتهجّد» شیخ طوسی ازشاگردان شیخ مفید است که ایشان هم همین مطلب را آورده است‌. شیخ ‌طوسی پس از یاد از این که روز نخست ماه صفر روز شهادت زید بن علی بن‌الحسین (ع‌) و روز سوم ماه صفر، روز آتش زدن کعبه توسط سپاه شام در سال‌64 هجری است‌، می‌نویسد: بیستم ماه صفر (چهل روز پس از حادثه کربلا) روزی است که حرم سید ما اباعبدالله الحسین از شام به مدینه مراجعت کرد ونیز روزی است که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌) ازمدینه وارد کربلا شد تا قبر حضرت را زیارت کند. او نخستین کس از مردمان بود که امام حسین (ع‌) را زیارت کرد. در چنین روزی زیارت آن حضرت‌ مستحب است و آن زیارت اربعین است‌. (مصباح المتهجد، ص 787) در همانجا آمده است که وقت خواندن زیارت اربعین‌، هنگامی است که روز بالا آمده‌ است‌.

 

در کتاب «نزهة الزاهد» هم که در قرن ششم هجری تألیف شده‌، آمده‌: در بیستم‌این ماه بود که حرم محترم حسین از شام به مدینه آمدند. (نزهة‌الزاهد، ص 241) همین طور در ترجمه فارسی فتوح ابن اعثم (الفتوح ابن اعثم‌، تصحیح مجد طباطبائی‌، ص‌916) و کتاب مصباح کفعمی که از متون دعایی بسیار مهم قرن نهم هجری است‌ این مطلب آمده است‌. برخی استظهار کرده‌اند که عبارت شیخ مفید و شیخ‌طوسی‌، بر آن است که روز اربعین‌، روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه ‌خارج شدند نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. (لؤلؤ و مرجان‌، ص 154) به هرروی‌، زیارت اربعین از زیارت‌های مورد وثوق امام حسین (ع‌) است که ازلحاظ معنا و مفهوم قابل توجه است‌.

 

3 . اربعین روز بازگشت اسیران به مدینه یا کربلا

اشاره کردیم که شیخ طوسی‌، بیستم صفر یا اربعین را، زمان بازگشت اسرای‌ کربلا از شام به مدینه دانسته است‌. باید افزود که نقلی دیگر، اربعین رابازگشت اسرا از شام را به «کربلا» تعیین کرده است‌. تا اینجا، از لحاظ منابع کهن‌، باید گفت اعتبار سخن نخست بیش از سخن دوم است‌. با این حال‌،علامه مجلسی پس از نقل هر دو این‌ها، اظهار می‌دارد: احتمال صحت هردوی اینها (به لحاظ زمانی‌) بعید می‌نماید. (بحار ج 101، ص 334 ـ 335) ایشان این ‌تردید را در کتاب دعایی خود «زاد المعاد» هم عنوان کرده است‌. با این حال‌، درمتون بالنسبه قدیمی‌، مانند «لهوف» و «مثیرالاحزان» آمده است که اربعین‌، مربوط ‌به زمان بازگشت اسرا، از شام به کربلاست‌. اسیران‌، از راهنمایان خواستند تا آنها را از کربلا عبور دهند.

 

باید توجه داشت که این دو کتاب‌، در عین حال که مطالب مفیدی دارند، ازجهاتی‌، اخبار ضعیف و داستانی هم دارند که برای شناخت آنها باید با متون‌کهن‌تر مقایسه شده و اخبار آنها ارزیابی شود. این نکته را هم باید افزود که ‌منابعی که پس از لهوف‌، به نقل از آن کتاب این خبر را نقل کرده‌اند، نباید به‌عنوان یک منبع مستند و مستقل‌، یاد شوند. کتابهایی مانند «حبیب السیر» که به ‌نقل از آن منابع خبر بازگشت اسرا را به کربلا آورده‌اند، (نفس المهموم ترجمه شعرانی‌، ص 269) نمی‌توانند مورد استناد قرار گیرند.

 

در اینجا مناسب است دو نقل را در باره تاریخ ورود اسرا به دمشق یاد کنیم‌. نخست نقل ابوریحان بیرونی است که نوشته است‌:

 

در نخستین روز ماه صفر، أدخل رأس الحسین علیه السلام مدینة دمشق‌، فوضعه یزید لعنه الله بین یدیه‌ و نقر ثنایاه بقضیب کان فی یده و هو یقول‌:

 

لست من خندف ان لم أنتقم‌

من بنی أحمد، ما کان فَعَل‌

لیْت‌َ أشیاخی ببدرٍ شهدوا

جَزَع الخزرج من وقع الاسل‌

فأهلّوا و استهلّوا فرحا

ثم قالوا: یا یزید لاتشل‌

قد قتلنا القرن من أشیاخهم‌

و عدلناه ببدر، فاعتدل (الاثار الباقیه‌، ص 422)

 

وی روز اول ماه صفر را روزی می داند که سر امام حسین (ع) علیه السلام را وارد دمشق کرده و یزید هم در حالی که اشعار ابن زبعری را می خواند و بیتی هم بر آن افزوده بود، با چوبی که در دست داشت بر لبان امام حسین (ع) می زد.

 

دوم سخن عماد الدین طبری (م حوالی 700) در «کامل بهائی» است که رسیدن اسرا به دمشق را در16 ربیع الاول دانسته ـ یعنی 66 روز پس از عاشورا ـ م یداند که طبیعی‌تر می‌نماید.

 

4. میرزا حسین نوری و اربعین‌

علامه میرزا حسین نوری از علمای برجسته شیعه‌، و صاحب کتاب «مستدرک الوسائل» در کتاب «لؤلؤ و مرجان در آداب اهل منبر» به نقد و ارزیابی برخی ازروضه‌ها و نقلهایی پرداخته که به مرور در جامعه شیعه رواج یافته و به نظر وی‌از اساس‌، نادرست بوده است‌. ظاهرا وی در دوره اخیر نخستین کسی است که به نقد این روایت پرداخته و دلایل متعددی در نادرستی آن اقامه کرده است.

 

ایشان این عبارت سید بن طاوس در لهوف را نقل کرده‌است که اسرا در بازگشت از شام‌، از راهنمای خود خواستند تا آنها را به کربلا ببرد؛ و سپس به نقد آن پرداخته است‌. (لؤلؤ و مرجان‌، ص 152)

 

داستان از این قرار است که سید بن طاوس در «لهوف» خبر بازگشت اسراء را به‌کربلا در اربعین نقل کرده است‌. در آنجا منبع این خبر نقل نشده و گفته می‌شود که وی در این کتاب مشهورات میان شیعه را که در مجالس سوگواری بوده‌، درآن مطرح کرده است‌.

 

اما همین سید بن طاوس در «اقبال الاعمال» با اشاره به این که شیخ طوسی در مصباح‌می‌گوید اسرار روز اربعین از شام به سوی مدینه حرکت کردند و خبر نقل شده ‌در غیر آن که بازگشت آنان را در اربعین به کربلا دانسته‌اند، در هر دو موردتردید می‌کند. تردید او از این ناحیه است که ابن زیاد مدتی اسراء را در کوفه ‌نگه داشت. با توجه به این مطلب و زمانی که در این نگه داشته صرف شده و زمانی که در مسیر رفت به شام و اقامت یک ماهه در آنجا و بازگشت مورد نیاز است‌، بعید است که آنان در اربعین به ‌مدینه یا کربلا رسیده باشند. ابن طاوس می‌گوید: این که اجازه بازگشت به کربلا به آنها داده باشد، ممکن است‌، اما نمی‌توانسته در اربعین باشد. در خبر مربوط به‌ بازگشت آنان به کربلا گفته شده است که همزمان با ورود جابر به کربلا بوده و با او برخورد کرده اند . ابن طاوس در این که جابر هم روز اربعین به کربلا رسیده باشد، تردید می‌کند. (اقبال الاعمال‌، ج 3، ص 101).

 

این ممکن است که ابن طاوس لهوف را در جوانی و اقبال را در دوران بلوغ فکری تألیف کرده باشد. در عین حال ممکن است دلیل آن این باشد که آن کتاب را برای محافل روضه خوانی و این اثر را به عنوان یک اثر علمی نوشته باشد. دلیلی ندارد که ما تردید های او را در آمدن جابر به کربلا در روز اربعین بپذیریم. به نظر می رسد منطقی ترین چیزی که برای اعتبار اربعین در دست است همین زیارت جابر در نخستین اربعین به عنوان اولین زایر است.

 

اما در باره اعتبار اربعین به بازگشت اسرا به کربلا توجه به این نکته هم اهمیت دارد که شیخ مفید در کتاب مهم خود در باب زندگی امامان و در بخش خاص به امام حسین (ع) از کتاب «ارشاد» در خبر بازگشت اسرا، اصلا اشاره‌ای به این که‌ اسرا به عراق بازگشتند ندارد. همین طور ابومخنف راوی مهم شیعه هم‌اشاره‌ای در مقتل الحسین خود به این مطلب ندارد. در منابع کهن تاریخ کربلاهم مانند انساب الاشراف‌، اخبارالطوال‌، و طبقات الکبری اثری از این خبردیده نمی‌شود.

 

روشن است که حذف عمدی آن معنا ندارد؛ زیرا برای چنین‌حذف و تحریفی‌، دلیلی وجود ندارد.

 

خبر زیارت جابر، درکتاب بشارة المصطفی آمده‌، اما به ملاقات وی با اسرا اشاره نشده است‌.

 

مرحوم حاج شیخ عباس قمی هم‌، به تبع استاد خود نوری‌، داستان آمدن‌اسرای کربلا را در اربعین از شام به کربلا نادرست دانسته است‌. (منتهی الامال‌، ج 1،صص 817 ـ 818) در دهه‌های اخیر مرحوم محمد ابراهیم آیتی هم در کتاب‌بررسی تاریخ عاشورا بازگشت اسرا را به کربلا انکار کرده است‌. (بررسی تاریخ‌عاشورا، صص 148 ـ 149) همین طور آقای مطهری که متأثر از مرحوم آیتی است. اما این جماعت یک مخالف جدی دارند که شهید قاضی طباطبائی است.

 

5. شهید قاضی طباطبائی و اربعین‌

شهید محراب مرحوم حاج سید محمدعلی قاضی طباطبائی رحمة الله علیه‌، کتاب‌ مفصلی با نام «تحقیق در باره اولین اربعین حضرت سید الشهداء» در باره اربعین ‌نوشت‌ که اخیرا هم به شکل تازه و زیبایی چاپ شده است.

 

هدف ایشان از نگارش این اثر آن بود تا ثابت کند، آمدن اسرای از شام‌ به کربلا در نخستین اربعین‌، بعید نیست‌. این کتاب که ضمن نهصد صفحه‌ چاپ شده‌، مشتمل بر تحقیقات حاشیه‌ای فراوانی در باره کربلاست که بسیارمفید و جالب است‌. اما به نظر می‌رسد در اثبات نکته مورد نظر با همه زحمتی که مؤلف محترم کشیده ، چندان موفّق‌ نبوده است‌.

 

ایشان در باره این اشکال که امکان ندارد اسرا ظرف چهل روز از کربلا به کوفه‌،از آنجا به شام و سپس از شام به کربلا بازگشته باشند، هفده نمونه از مسافرتها ومسیرها و زمانهایی که برای این راه در تاریخ آمده را به تفصیل نقل کرده‌اند. دراین نمونه‌ها آمده است که مسیر کوفه تا شام و به عکس از یک هفته تا ده دوازده ‌روز طی می‌شده و بنابر این‌، ممکن است که در یک چهل روز، چنین مسیررفت و برگشتی طی شده باشد. اگر این سخن بیرونی هم درست باشد که سر امام حسین (ع‌) روز اول صفر وارد دمشق شده‌، می‌توان اظهار کرد که بیست ‌روز بعد، اسرا می‌توانستند در کربلا باشند.

 

باید به اجمال گفت‌: بر فرض که طی این مسیر برای یک کاروان‌، در چنین زمان ‌کوتاهی‌، با آن همه زن و بچه ممکن باشد، باید توجه داشت که آیا اصل این ‌خبر در کتابهای معتبر تاریخ آمده است یانه‌. تا آنجا که می‌دانیم‌، نقل این خبر در منابع ‌تاریخی‌، از قرن هفتم به آن سوی تجاوز نمی‌کند. به علاوه‌، علمای بزرگ شیعه‌، مانند شیخ مفید و شیخ طوسی‌، نه تنها به آن اشاره نکرده‌اند، بلکه به عکس‌ِ آن تصریح کرده و نوشته‌اند: روز اربعین روزی است که حرم امام حسین (ع‌) وارد مدینه شده یا از شام به سوی مدینه خارج شده است‌.

 

آنچه می‌ماند این است که نخستین زیارت امام حسین (ع‌) در نخستین اربعین، توسط جابر بن عبدالله انصاری صورت گرفته است و از آن پس ائمه اطهار علیهم السلام که از هر فرصتی برای رواج زیارت امام حسین (ع‌) بهره می‌گرفتند، آن‌روز را که نخستین زیارت در آن انجام شده‌، به عنوان روزی که زیارت امام‌حسین (ع‌) در آن مستحب است‌، اعلام فرمودند.

 

متن زیارت اربعین هم ازسوی حضرت صادق علیه السلام انشاء شده و با داشتن آن مضامین عالی‌، شیعیان را از زیارت‌آن حضرت در این روز برخوردار می‌کند.

 

اهمیت خواندن زیارت اربعین تاجایی است که از علائم شیعه دانسته شده است‌، درست آن گونه که بلند خواندن بسم الله در نماز و خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز درروایات بیشماری‌، از علائم شیعه بودن عنوان شده است‌.

 

زیارت اربعین در «مصباح المتهجد» شیخ طوسی و نیز «تهذیب الاحکام» وی به نقل ازصفوان بن مهران جمال آمده است‌. وی گفت که مولایم صادق (ع‌) فرمود: زیارت اربعین که باید وقت برآمدن روز خوانده شود چنین است..... (مصباح المتهجد، ص 788، تهذیب الاحکام‌، ج 6،ص 113، اقبال الاعمال‌، ج 3، ص 101، مزار مشهدی‌، ص 514 (تحقیق قیومی‌)، مزار شهید اول (تحقیق‌مدرسة الامام المهدی‌، قم 1410)، ص 185 ـ 186).

 

زیارت‌ اربعین، به جهاتی مشابه برخی از زیارات دیگر است‌، اما از آن روی که‌مشتمل بر برخی از تعابیر جالب در زمینه هدف امام حسین از این قیام است‌، دارای اهمیت ویژه می‌باشد. در بخشی از این زیارت در باره هدف امام حسین‌(ع‌) از این نهضت آمده است‌: «... و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة ‌و حیرة الضلالة‌... و قد توازر علیه من غرّته الدنیا و باع حظّه بالارذل الادنی‌».

 

خدایا، امام حسین (ع‌) همه چیزش را برای نجات بندگانت از نابخردی وسرگشتگی و ضلالت در راه تو داده در حالی که مشتی فریب خورده که انسانیت‌ خود را به دنیای پست فروخته‌اند بر ضد وی شوریده آن حضرت را به‌شهادت رساندند.

 

دو نکته کوتاه در مورد اربعین:

نخست آن که برخی از روایاتی که در باب زیارت امام حسین (ع‌) در کتاب کامل الزیارات‌ ابن قولویه آمده‌، گریه چهل روزه آسمان و زمین و خورشید و ملائکه را بر امام‌حسین (ع‌) یادآور شده است‌. (اربعین شهید قاضی‌، ص 386)

 

دوم این که ابن طاوس یک اشکال تاریخی هم نسبت به اربعین بودن روز بیستم صفرمطرح کرده و آن این که اگر امام حسین (ع‌) روز دهم محرم به شهادت رسیده‌باشد، اربعین آن حضرت نوزدهم صفر می‌شود نه بیستم‌. در پاسخ گفته شده ‌است، به احتمال ماه محرمی که در دهم آن امام حسین (ع‌) به شهادت رسیده‌، بیست و نه روز بوده است‌. اگر ماه کامل بوده‌، باید گفت که روز شهادت را به ‌شمارش نیاورده‌اند. (بحار الانورا، ج 98، ص 335).

 

آزمون اطلاعات شما در مورد مسائل جنسی

مجله مراحم: در این آزمون شما ۶ دقیقه فرصت دارید تا به ۲۵ پرسش در زمینه اطلاعات جنسی پاسخ دهید.

خیلی از افراد هستند که بر این باورند در زمینه مسائل جنسی از هر جهت اطلاعات بالایی دارند ، این در حالیست که با شرکت در این آزمون ممکن است عکس آن ثابت شود

پس از شرکت درا ین آزمون و تکمیل پرسشها ( تستی ) نتیجه بصورت خودکار نمایان میشود

در این آزمون درصد اطلاعات شما با گروه هم سن شما که در این آزمون شرکت کرده اند قیاس میشود

همچنین دانش شما در زمینه اطلاعات لازم در زمینه گروه هم جنسان و گروه جنس مخالف به تفکیک قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است درصد پاسخهی صحیح خانم ها و آقایان نیز جهت بررسی اینکه آیا اطلاعات جنسی خانم ها بیشتر بوده است یا آقایان نیز پس از شرکت در آزمون برای شما قابل مشاهده است

فرصت شما برای پاسخ به سوالات فقط ۶ دقیقه است

 آزمون اطلاعات شما در مورد مسائل جنسی

 

 

فرصت شما برای پاسخ به سوالات فقط ۶ دقیقه است جهت شرکت درآزمون کلیک کنید 

 

 اگر ارور داد که شما قبلا شرکت کردید فقط کافیه فیلترشکن خودتون رو خاموش کنید و دوباره صفحه رو باز کنید

 

10114392241850482367 آزمون اطلاعات شما در مورد مسائل جنسی

 

 

معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

آیا شما هم جزو آن کسانی هستید که وقتی کسی به شما پیشنهاد انجام دادن کاری را می‌کند، فوری می‌گویید از ما دیگر گذشته؟! یا برعکس فکر می‌کنید که خیلی زود است که در آغاز جوانی صاحب شرکتی شوید یا اختراعی را ثبت کنید؟

آیا شما به محض عبور از مرز سی سالگی حس می‌کنید که دیگر شکیبایی و توان انجام کارهای بزرگ و قبول ریسک‌های بزرگ را ندارید؟

آیا شما زیاد برای کسانی که شما را ملامت می‌کنند و در شرایطی که هنوز بیشتر عمرتان باقی مانده، شما و استعدادتان را از دست رفته می‌پندازند، ارزش قائل می‌شوید.

اگر بلایی سر ما نیاید و کمی مواظب سلامتی خودمان باشیم، امید به زندگی ما حدود ۷۰ تا ۷۵ سال است و جالب است بدانید که تا آخرین سال‌های زندگی هم ما می‌توانیم منشأ تحولات بزرگ باشیم.

البته نباید این حرف را اشتباه درک کنید و تصور کنید که می‌توانید با خیال اینکه همیشه فرصت هست، خیالبافی کنید و فرصت را از دست بدهید.

اما شاید این پست باعث شود که به خود آیید. همه هم‌نشینانی را که جز اتلاف وقت و افسردگی چیزی برایتان نداشته‌اند، ترک کنید. پیش‌فرض‌های منفی را دور بریزید، آستین بالا بزنید و با ارزیابی دقیق از خودتان و استعدادهایتان، سعی کنید یک انقلاب کوچک در درون خود ایجاد کنید.

در این ایمیل ما با هم مرور می‌کنیم که کارآفرین‌ها و رؤسای شرکت‌های بزرگ دنیا، عملا از چه سنی فعالیت خود را شروع کردند.

البته در همین آغاز متن باید متذکر شوم که سنی که منظور ما از «شروع» فعالیت این نیست که این بزرگان قبل از نقظه عطف زندگی خود کاری نمی‌کردند و بیکار بودند و مهارتی نداشتند.

آنها چون شمایی که استعدادها و توانایی‌های نهانی دارید، هر کدام مهارت‌ها و استعدادهایی داشتند، منتها در یک زمان ویژه، این استعدادها، ناگهان به صورت انفجاری، پرده‌برداری می‌شدند.

بنابراین در رشته پست‌هایی تاریخچه شرکت‌های مهم و مؤسسان آن را خیلی مختصر و مفید مرور می‌کنیم، تا ببینیم که مؤسس یا مؤسس‌های آنها، در زمان تأسیس شرکت خود چندساله بوده‌اند.

 


۱۸ سالگی – مایکل دل – شرکت دل

مایکل دل ( MICHAEL DELL ) در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. پدرش روانپزشک و مادرش کارمند شرکت بورس بود. آنها می‌خواستند مایکل پزشک شود بنابراین، در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد، گرچه علاقه اول او کامپیوتر بود. روحیه کارآفرینی از همان کودکی جزئی از وجود مایکل بود. در ۱۲ سالگی یک حراج تمبر راه انداخت و از این راه توانست ۱۰۰۰ دلار کسب کند.

10 26 2014 1 41 13 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

در دبیرستان با فروش روزنامه ۱۸۰۰۰ دلار به دست آورد. در سال ۱۹۸۳ خرید رایانه های قدیمی و به روز کردنشان را برای فروش در محل گاراژ منزلشان شروع کرد و ۱۸۰ هزار دلار رایانه فروخت. پس از آن دیگر به دانشکده بازنگشت. در مرحله بعد او اجزاء رایانه را می خــــــرید و پس از مونتاژ آن را می فروخت. سال بعد او شرکت دل را بنیان گذاشت و با تحویل به موقع ( JUST IN TIME ) و حذف انبار و هزینه بالاسری و ارائه خدمات پس از فروش تحولی شگرف را در زمینه پاسخگویی به نیازهای مشتریان در صنعت رایانه پدید آورد. او ایده ای را رایج کرد که مشتری می تواند ازطریق تلفن، رایانه شخصی سفارش بدهد و بخرد.

« سیستم توزیع مستقیم» و «عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری» از ویژگی های شرکت دل است. شرکت او در سال تأسیس ۶ میلیون دلار از محل فروش رایانه درآمد کسب کرد.

10 26 2014 1 41 44 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۱۹ سالگی – جیمز کیسی و شرکت UPS

شرکت UPS بزرگترین شرکت حمل و نقل کالا در جهان است.

در سال ۱۹۰۷، نیاز گسترده‌ای به حضور شرکت‌های خصوصی برای حمل و نقل کالا و بار به وحود آمد. در آن زمان، جوان ۱۹ ساله ای به نام جیمز کیسی، با قرض گرفتن ۱۰۰ دلار از دوستش یک شرکت به نام امریکن مسنجر (AMS) در سیاتل ثبت و راه انداری کرد. در درجه ی اول فعالیت های شرکت محدود به جابه جایی مدارک، محموله‌ها و حمل غذا از رستوران‌ها به مقاصد داخل شهری بود. در بیشتر موارد، حمل کالاها توسط افراد انجام می‌گردید و در صورت دور بودن مسیر، ار دوچرخه نیز استفاده می‌شد.

10 26 2014 1 39 32 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

خط مشی این شرکت در درجه ی اول مشتری مداری، اطمینان، قیمت پایین و فعالیت ۲۴ ساعته بود. در حال حاضر نیز این شرکت با تکیه بر اعتقادات جیم، شعار « بهترین خدمات، پایین ترین قیمت» را سرلوحه کارش قرار داده است.


۲۰ سالگی – بیل گیتس – مایکروسافت

گیتس در مدرسهٔ لیک ساید شروع به تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی شروع کرد.

در سال ۱۹۷۳ گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و با استیو بالمر آشنا شد. در هاروارد گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت.

در سال دوم دانشگاه را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵ -در ۲۰ سالگی او- با دوست دوران کودکی خود پل آلن آغاز کرده‌بود بر این باور استوار بود که کامپیوتر به وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. آنها شروع به ساخت نرم‌افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی محور موفقیت‌های شرکت مایکروسافت شد.

10 26 2014 1 46 33 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی- استیو جابز – شرکت اپل

در سال ۱۹۷۶، وقتی جابز ۲۱ ساله و وزنیاک ۲۵ ساله بود، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت. قیمت این رایانه که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد، ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت بود. در سال ۱۹۷۷، جابز و وزنیاک رایانهٔ اپل II را معرفی کردند.در سال ۱۹۸۰، اپل عرضهٔ اولیه سهام خود را در بازار بورس ارائه کرد و به سهامی عام تبدیل شد. هنگامی که اپل عمومی شد، سرمایهٔ بیشتری از هر عرضهٔ اولیه سهام، از زمان شرکت خودروسازی فورد در سال ۱۹۵۶ جذب کرد و بلافاصله تعداد افراد بیشتری (حدود ۳۰۰ نفر) از هر شرکت دیگری در تاریخ را میلیونر کرد.

10 26 2014 1 53 48 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 1 53 40 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی – توماس بربری – برند بربری

در آگوست ۱۸۳۵ توماس بربری (Thomas Burberry) در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی شهر لندن متولد شد. او در نوجوانی نزد یک پارچه فروش کار می‌کرد و پس از مدتی در سال ۱۸۵۶ خودش در بیسینگ استاک (BasingStoke) همشایر، یک فروشگاه کوچک لباس به نام شرکت کالای لوکس بربری را تاسیس نمود.

در سال ۱۸۷۰ او روی فروش لباس‌های بیرون متمرکز شد. توماس به آب و هوای بارانی انگلیس عادت نداشت و پس از مراجعه به دکتر برای دردهای روماتیسمی متوجه شد که دلیل آن پوشیدن بارانی‌های پلاستیکی است؛ بنابراین به فکر افتاد که نوعی بارانی نخی درست کند که علاوه بر محافظت در برابر باران، مانع تنفس پوست بدن نیز نشود؛ بنابراین پارچه مقاوم و جدید «گاباردین» را در سال ۱۸۸۰ ابداع نمود و با این کار به شهرت زیادی رسید.

در سال ۱۸۹۱ شعبه دوم بربری در لندن افتتاح و به عنوان دفتر مرکزی شرکت معرفی شد. خانواده سلطنتی انگلیس و ارتش نیز به این برند علاقه‌مند شده بودند و فرماندهان و سربازان ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس‌های ضدآب بربری مانند بارانی و ترنچ کت (Trench Coat) معروف بربری را به تن می‌کردند. خاندان سلطنتی نیز حکم مخصوص سلطنتی انتصاب (Royal Warrants of Appointment) را به نشان تایید به توماس بربری داد.

10 26 2014 2 13 44 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

کیفیت ضد آب بودن لباس‌های بربری زمانی که در سال ۱۹۱۱، کاپیتان روآلد آموندسن نروژی که برای نخستین بار پا به قطب جنوب گذاشت و برای سفرهای اکتشافی خود از لباس‌های بربری استفاده کرد، کاملا تایید شد.

همفری بوگارت نیز در فیلم کازابلانکا یک بارانی بربری بر تن کرده بود.

10 26 2014 2 02 58 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی – جک کوهن – شرکت تسکو

جک کوهن، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی بریتانیایی بود، که در سال ۱۹۱۹ شرکت تسکو را تاسیس نمود.

تسکو بزرگ‌ترین خرده فروشی بریتانیا و همچنین سومین خرده فروش بزرگ در دنیاست که شعب آن در اروپا، آمریکا و آسیا گسترده شده است.

در آغاز، کار شرکت تسکو، محدود به عرضه خواربار در یک دکه کوچک در شرق لندن بود. جک چای مورد نیاز خود را از شرکتی به نام T.E.Stickwell خریداری می‌کرد. به تدریج این دو، نام خود را با هم ادغام کردند و اقدام به عرضه چای با نام تسکو TESCO کردند. در سال ۱۹۲۹ اولین فروشگاه تسکو در شمال لندن آغاز به کار کرد.

تسکو از آن زمان با در اختیار گرفتن فروشگاه‌های جدید به ارائه خدمات خرده فروشی پرداخت و با درنظر گرفتن نیاز مشتری اقدام به توسعه خدمات خود کرد. امروز بعد از سال‌ها سود خالص تسکو (پیش از محاسبه مالیات) حدود ۳ میلیارد پوند است. هدف اولیه و اصلی تسکو خدمت به مشتری تعریف شده است. راضی نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار مهم است؛ چرا که هرچقدر آنها راضی‌تر باشند دفعات مراجعه‌شان بیشتر خواهد شد. از نظر بررسی هزینه نیز نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار کم هزینه‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.

10 26 2014 2 09 19 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 09 11 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

امروزه تسکو در بریتانیا بیش از ۲۲۰۰ فروشگاه در اختیار دارد که از هایپرمارکت‌های بزرگ گرفته تا فروشگاه‌های کوچک حمل سریع، همگی در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. محصولات اصلی تسکو از خواربار گرفته تا کالاهای عمومی را شامل می‌شود و در حال حاضر شامل خدمات در صنایع دیگر مانند بانکداری، بیمه و کالاهای الکترونیکی (تجهیزات تلفن) است. این جهت‌گیری تدریجی به سمت «یک مکان برای همه خریدها»، رویکردی است که تسکو در پیش گرفته و به این معنی است که مشتریان می‌توانند تمام نیازهای خرید خود را در یک محل برآورده سازند.


۲۲ سالگی – آرتور دیویدسون – شرکت هارلی دیویدسون

شرکت هارلی دیویدسون ایالات متحده، یکی از مشهورترین تولید کنندگان موتور سیکلت در جهان محسوب می شود که موتور های تولید شده توسط این شرکت حتی پس از چند دهه از زمان تولید آنها همچنان چندین هزار دلار ارزش دارند.

آرتور دیویدسون یکی از ۴ مؤسس این شرکت بزرگ است، او در سال ۱۹۰۳ – در زمان تأسیس این شرکت- ۲۲ ساله بود.

10 26 2014 2 18 24 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 16 57 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۲ سالگی – والت دیزنی – شرکت دیزنی

شرکت والت دیزنی، (به انگلیسی: The Walt Disney Company) شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی است، که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود.

این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تاسیس شد. والت در آن زمان ۲۲ سال داشت.

شرکت ولت دیزنی بسرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.

10 26 2014 2 25 05 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – ریچارد شولز – شرکت «بست بای»

ریچارد شولتز : بنیانگذار شرکتی Best Buy حرفه خود را به عنوان روزنامه فروش از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و تا رسیدن به دوران دبیرستان، کارهای متعددی را تجربه کرد. وی در نظر داشت که در دانشگاه سنت توماس تحصیل کند اما خدمت در ارتش وی را از این کار بازداشت.

پس از اتمام خدمتش وی شرکتی ویژه فروش تجهیزات مرتبط با موسیقی را راه اندازی کرد اما پس از مدتی دوباره به شرکت سابق خود روی آورد و با ایجاد شیوه ای جدید در نحوه ارائه کالا، تحول بزرگی ایجاد کرد.

10 26 2014 2 33 34 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – لری پیچ و سرگئی برین – شرکت گوگل

گوگل پروژهٔ تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. آن‌ها نام پروژه خود را “BackRub” گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد). موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا در دامنه google.stanford.edu بود.

در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید. اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانهٔ سوزان وژکیکی در منلو پارک کالیفرنیا قرار داشت.

10 26 2014 2 39 39 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – ویلیام هیولت – شرکت HP

پایگاه آشنایی رهبران اچ پی -ویلیام هیولت و دیوید پکارد- نیز مانند مؤسسان گوگل، استانفورد بود. ویلیام و دیوید، پای درس پروفسور فرد ترمن (FRED TERMAN) استاد ممتاز استانفورد و بنیان گذار دره سیلیکون، با هم آشنا شدند و تحت نظارت و هدایت او قرار گرفتند.

آنها در سالهای پایانی دانشگاه بر روی ساخت یک منبع ساده و دقیق سیگنال های فرکانس پایین یعنی نوسان ساز صدا کار می کردند؛ همان چیزی که بعدها به عنوان اولین محصول شرکت آنها به بازار عرضه شد.

گرچه پس از فراغت از تحصیل، دیوید پکارد مدتی درجنرال الکتریک مشغول کار شد اما مجدداً نزد پروفسور ترمن برگشت و در آزمایشگاه او مشغول به کار شد و خیلی زود با توصیه و تشویق او، به همراه دوست صمیمی و همدوره ای خود، ویلیام هیولت کسب و کار تازه ای را راه انداختند. آنها برای نامگذاری شرکت که HP یا PH باشد سکه به هوا انداختند و بدین ترتیب در سال ۱۹۳۹ میلادی تنها با سرمایه ۵۳۸ دلار و کار در محل یک گاراژ، فعالیت شـرکتی آغاز شد که امروزه درسطح بین المللی، مدرنترین تجهیزات فناوری اطلاعات را تولید می کند.

در زمان تأسیس HP، ویلیام هیولت ۲۵ ساله و  دیوید پکارد ۲۶ ساله بود.

10 26 2014 2 55 06 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 57 14 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

هیولت و پکارد برای شروع کارشان، گاراژ منزل اجاره ای خود را به کارگاه تبدیل و ساخت تجهیزات الکترونیکی را دنبال کردند؛ گاراژی که اگر یک ماشین در آن پارک می کرد کار متوقف می شد- این گاراژ هم اکنون نه تنها به عنوان محل تولد شرکت HP ، بلکه به عنوان خاستگاه و نماد تاریخی محل تولد «دره سیلیکون» – بزرگترین منطقه فناوری کالیفرنیا و قطب صنعت الکترونیک در دنیا- شناخته می شود.

10 26 2014 2 54 43 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 54 03 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 52 40 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 51 23 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – آکیو موریتا – شرکت سونی

آکیو موریتا (AKIO MORITA) در سال ۱۹۲۱ در شهرناگویای ژاپن در خانواده‌ای مقتدر و متمول زاده شد. با آنکه پدرش انتظار داشت او به عنوان فرزند بزرگ خانواده پای در راه او گذارد و تجارتخانه او را در حرفه صنایع نوشیدنی اداره کند اما «آکیو» از همان کودکی به وسایل الکتریکی و صوتی علاقه مند بود و می خواست بداند اشیاء چگونه کار می‌کنند. رؤیای او ساخت یک گرامافون الکتریکی بود. به همین دلیل رشته فیزیک را در دانشگاه اوزاکا برگزید.

پس از فراغت از تحصیل و در بحبوحه جنگ جهانی دوم که ژاپن درگیر جنگ بود به عنوان افسر نیروی دریایی در دفتر فناوری، کار بـــر روی تکمیل دستگاهها و سلاحهای حرارت‌یاب و ادوات هدف‌گیر شبانه را آغاز کرد. در همان جا بود که با مهندس تیزهوشی به نام ماسارو ایبوکا (MASARU IBUKA) آشنا شد. ایبوکا نابغه اختراع بود و در همان زمان شرکتی را به نــام «ابزار دقیق ژاپن» تاسیس کرده و آمپلی فایر نیرومندی ساخته بود که می توانست آشفتگی جریان مغناطیسی در اعماق آب را برای زیردریاییها اندازه‌گیری کند.

پس از بمباران اتمی ژاپن در سال ۱۹۴۵ و پایان یافتن جنگ، موریتا به شهر خود ناگویا برگشت. ایبوکا نیز با هفت کارمند خود که از شرکت قبلی به همراه آورده بود در ساختمانی کهنه و خالی و نیمه ویرانه در توکیو شرکت جدیدی را تاسیس کرد. موریتا پس از مدت کوتاهی برای تدریس به توکیو آمد واطلاع یافت که دوست و همکار او ایبوکا سلسله مقالاتی را در زمینه دستگاههای الکتریکی در روزنامه معروف ژاپنی «آساهی» می نویسد و شرکتی را تاسیس کرده است. او به ملاقات دوستش شتافت و تصمیم گرفت به صورت نیمه وقت و پس از مدت کوتاهی تمام وقت به او بپیوندد و با همفکری یکدیگر شرکت جدید خود را تاسیس کند.

ایبوکا ۳۸ ساله و موریتا ۲۵ ساله در سال ۱۹۴۶ شرکت را با نام «شرکت مهندسی مخابرات توکیو» (TOTSUKO) با ۵۰۰ دلار سرمایه (۱۹۰٫۰۰۰ ین) و ۲۰ نفر تاسیس کردند. محل فعالیت شرکت طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌مخروبه در منطقه منهدم شده‌ای قرار داشت که تمامی دیوارهای بتونی آن شکافهای عمیق برداشته بود.

بدین ترتیب سنگ بنای شرکت عظیم سونی به همت دو انسان سخت کوش با فعالیت تعمیر رادیو گذاشته شد. ۱۲ سال بعد و پس از دستیابی به موفقیتهای پی درپی در کار برروی محصولات الکتریکی و عرضه فرآورده‌های صوتی و تصویری نظیر پلوپز برقی، ولت متر، بالش برقی، ضبط صوت، رادیو، تلویزیون و ویدئو، شرکت به نام «سونی» تغییر نام داد.

10 26 2014 3 04 10 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

 

 

 

» سگی که سمبل ملی وفاداری شد + تصاویر

مجله مراحم: هاچیکو (نام سگ) در ماه نوامبر ۱۹۲۳ به دنیا آمد و زمانی که تنها دو ماه داشت، به شکلی کاملا تصادفی توسط شخصی به نام دکتر شابرو اوئنو، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه توکیو، پیدا شد. دکتر اوئنو او را به منزلش برد و از او مراقبت کرد.


d 1 2 سگی که سمبل ملی وفاداری شد + تصاویر

 

 

منزل او که از دانشگاه فاصله زیادی داشت، او را مجبور می کرد که برای رفتن به دانشگاه، هر روز به ایستگاه قطار برود و بعد از ظهر هم با همان قطار برگردد. این کار تقریبا هر روز ادامه داشت. هاچیکو، چنان دلبستگی به صاحبش پیدا کرد که هر روز به ایستگاه قطار می آمد تا صاحبش را بدرقه کند. جالب تر اینجا است که وقتی دکتر اوئنو از سر کار برمی گشت می دید که هاچیکو روی یک سکوی کنار ایستگاه نشسته و منتظر صاحبش است.

هاچیکو این کار را تا ماه می ۱۹۲۵، تقریبا ۱۶ ماه به صورت مداوم انجام داد تا اینکه در یکی از همین روزها، پروفسور اوئنو که از بیماری مغزی رنج می برد بر اثر سکته مغزی در سر کلاس درس، درگذشت.
انتظار هاچیکو بیهوده بود. خانواده دکتر او را به منزل برگرداندند. فردای آن روز، هاچیکو باز هم سر ساعت مقرر به ایستگاه رفت و به انتظار صاحبش نشست. اما دریغ که این انتظار بیهوده بود. تقریبا هم مسافران قطار و صاحبان مغازه اطراف هاچیکو را به خوبی می شناختند و از وفاداری بی نظیر این سگ حیرت زده شده بودند.

در سال ۱۹۳۲، مقاله ای از هاچیکو و رفتارش در روزنامه “توکیو آساهی شیمبوهی” چاپ شد و هاچیکو را به شهرتی ملی رساند. سگی تحسین برانگیز که هر روز با اشتیاق و راس ساعت مقرر روی سکوی کنار ایستگاه می نشیند و منتظر صاحبش می ماند. دریغ که دکتر اوئنو مرده و هیچگاه برنمی گردد.

جنازه هاچیکو در روز ۸ مارس ۱۹۳۵ در کنار ایستگاه قطار شیبویا یافت شد. هاچیکوی جوانی که از چند ماهگی هر روز به انتظار صاحبش در کنار ایستگاه می ایستاد بدون دلسرد شدن، این کار را تا ده سال بعد و در اوج فرتوتی و بیماری نیز انجام داد.

d 1 3 سگی که سمبل ملی وفاداری شد + تصاویر

کم کم هاچیکو تبدیل به سمبل ملی وفاداری شد تا اینکه دستور ساخت تندیسی از هاچیکو بر روی همان سکویی که هاچیکو در کنار ایستگاه منتظر صاحبش می ماند، داده شد. این تندیس یک بار در جنگ تخریب شد اما دوباره ساخته شد.

هم اکنون پس از گذشت ۸۵ سال از آن واقعه، تندیس هاچیکو، همچنان در انتظار بازگشت صاحبش است. از داستان این سگ، فیلم سینمایی بسیار زیبایی نیز به نام “هاچی داستان یک سگ” ساخته شده است …

d 1 1 سگی که سمبل ملی وفاداری شد + تصاویر

 
 

 

به اشتراک بگذارید

آیا میدانید…! (سری 7)

sci461 آیا میدانید…! (سری 7)

آیا میدانستید که گوش و بینی در تمام طول عمر انسان در حال رشد میباشد و بزرگتر میشود ؟

آیا میدانستید که نام پایتخت قرقیزستان بیشکک است و مساحت آن از استان کرمان کمتر است ؟

آیا میدانستید که بیش از صد میلیــــــــارد کهکشان تا به اکنون در جهان شناسایی شده اند ؟

آیا میدانستید که اسب ماده سی دندان و اسب نر سی و شش دندان دارد ؟

آیا میدانستید که سیاره اورانوس پانزده قمر ? ماه ? دارد ؟

آیا میدانستید که زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید ، سومین سیاره منظومه شمسی است؟

آیا میدانستید که کنگوکینشاسا همان کشور زئیر میباشد ؟

آیا میدانستید که زهر مار کبری بیشتر بر روی مراکز تنفسی اثر کرده و باعث خفگی صید می‌شود ؟

آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد ؟

آیا میدانستید که کشور بلغارستان از نصف استان کرمان هم کوچکتر است ؟

آیا میدانستید که اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا بعد از چین و هند و آمریکا می باشد ؟

آیا میدانستید که ایرانی ها روزانه بطور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نــــــمیخورند ؟

آیا میدانستید که شواهد نشان داده است که انسان از هفتاد هزار سال پیش لباس بر تن میکرده است ؟

آیا میدانستید که نامهای قدیمی ترکیه ، روم شرقی و عثمانی بوده است ؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیشتر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندانهای کودکان نقش دارد ؟

آیا میدانستید که پروانه ها، چشم های مرکب دارند که تعداد آنها گاهی به هجده هزار می رسد ؟

آیا میدانستید که یک نوع پشه وجود دارد که در ثاتیه هزار بار بال میزند ؟

آیا میدانستید که نمک از پنج هزار سال پیش در سفره ما انسانها بوده است ؟

آیا میدانستید که ستارگان آبی داغتر از خورشید و قرمز ها سردتر از آن هستند ؟

آیا میدانستید که استرس تا 5 برابر سیستم ایمنی بدن را پایین می آورد ؟

آیا میدانستید که اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا 97000 کیلو متر میشود ؟

آیا میدانستید که قویترین نیروهای دنیا بترتیب عبارتند از : نیروی هسته ای ، الکترو مغناطیس و نیروی جاذبه ؟

آیا میدانستید که ما حتی در روزهای ابری هم در معرض اشعه بنفش خورشید می باشیم ؟ بین هفتاد تا هشتاد درصد از این نور میتواند به راحتی از ابرها ردّ شوند !

آیا میدانستید که بی رحم ترین حشره دنیــا حشره دعا خوان ماده است ؟ هنگامی که حشـــره ماده از همسرش باردار می شود، به آن نیش می زند و همسر نیمه جان پس از جفتگیری غذای لذیـذی برای حشـره ماده میشود !

آیا میدانستید که خطر بیماری قلبی و سرطان ریه در افراد غیر سیگاری که در خانه در معرض دود سیگار اطرافیانشان هستند، بیست و پنج درصد بیشتراز دیگران است ؟

آیا میدانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبای پوست است ؟ البته بخاطر منیزیم و املاح معدنی موجود در آب دریا میباشد !

آیا میدانستید که پیشانی انسان مرکز دمای انسان است ؟ یعنی اگر شما دمای پیشانیتان را تغییر دهید دمای بدنتان هم به همان انداره تغییر میکند این یکی از دلایلی است که وقتی ما می خواهیم ببینیم که آیا تب داریم یا نه دستمان را روی آن میگذاریم !

آیا میدانستید که اگر روند شیوع سرطان درهمین حد بماند حدود سی و پنج درصد احتمال دارد که شمادر طول زندگی تان به یکی از انواع سرطان مبتلا شوید ؟

آیا میدانستید که جنین بعد از هفته هفدهم خواب هم میتواند ببیند ؟

آیا میدانستید که گربه و سگ هر کدام پنج گروه خونی دارند و انسان فقط چهار گروه ؟

آیا میدانستید که روباه ها همه چیز را خاکستری میبینند ؟

آیا میدانستید که اسبها در مقابل گاز اشک آور مصون اند ؟

آیا میدانستید که زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله 180 سانتی متری به زمین میافتد ؟

آیا میدانستید که تعداد 1300 کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟

آیا میدانستید که رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟

آیا میدانستید که 85% گیاهان در اقیانوسها رشد میکنند ؟

آیا میدانستید که اولین تمبر جهان در سال 1840 در انگلستان به چاپ رسید ؟

آیا میدانستید که سریعترین پرنده شاهین است و میتواند با سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز کند ؟

آیا میدانستید که اولین اتومبیل را مظفرالدین شاه قاجار به ایران وارد کرد ؟

آیا میدانستید که قدرت بینایی جغد 82 برابر قدرت دید انسان است ؟

آیا میدانستید که در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟

آیا میدانستید که هر 50 ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود ؟

آیا میدانستید که وزن اسکلت انسان بالغ بر سیزده تا پانزده کیلوگرم است ؟

آیا میدانستید که خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می‌ایستد حدود سه متر است ؟

آیا میدانستید که زرافه میتواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟

آیا میدانستید که زرافه تار صوتی ندارد و لال است و نمیتواند هیچ صدایی از خود در آورد ؟

آیا میدانستید که هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند ؟

 

 

وحشتناک ترین ماهی صید شده +عکس

محلی ها موقتاً اسم آن را ماهی زرهی گذاشته اند و دلیل این نامگذاری تیغ هایی است که بالا و پایین بدن آن وجود دارد.انگلر ساپار مانسور، ماهیگیر 43 ساله، این ماهی را از دریای چین جنوبی در نزدیکی تودان مالزی، صید کرده است. او می گوید: «این اولین بار است که در عمرم چنین ماهی ای می بینم. آن را به خانه بردم و به همسرم نشان دادم.»

 

111975 932 وحشتناک ترین ماهی صید شده +عکس
 
 

دایره محافظت از مناطق حفاظت شده با تنوع زیستی از سازمان جنگلبانی این منطقه، در حال حاضر در حال بررسی این موجود برای شناسایی آن است. اوسوالد براکن تیزن، معاون مدیر کل این سازمان می گوید که هنوز نتوانسته بفهمند این چه موجودی است، ولی پروسه شناسایی آن در دست اقدام است.

 

111976 152 وحشتناک ترین ماهی صید شده +عکس
 
 

همسر این ماهیگیر می گوید: «وقتی شوهرم این ماهی نادر را به خانه آورد، من و بچه هایم از دیدن آن شوکه شدیم، چون شکل آن خیلی عجیب بود.» او تصمیم گرفته که این ماهی را خشک کند و نگه دارد. او می گوید: «این ماهی هدیه خداست و من و خانواده ام آن را نگه می داریم.»

 

 

111977 502 وحشتناک ترین ماهی صید شده +عکس

 

 
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد